Bohdan Babinec: Paní hlavní hygieničko, proč vaši zaměstnanci obtěžují zákazníky v restauracích?

30.05.2021 9:09 | Komentář

Otevřený dopis ministru zdravotnictví ČR a hlavní hygieničce ČR

Bohdan Babinec: Paní hlavní hygieničko, proč vaši zaměstnanci obtěžují zákazníky v restauracích?
Foto: NÁR.SOC.
Popisek: Bohdan Babinec

Vážený pane ministře, vážená paní hlavní hygieničko,

sledovali jsme 28. května 2021 brífing v ranních zprávách ČT 24, kde nám, vážená paní hygieničko, s velkým pathosem sdělujete, že zaměstnanci hygieny provedli kontrolu osmi set návštěvníků zahrádek restaurací. A že devadesát z nich nemělo u sebe certifikát o provedené vakcinaci nebo potvrzení o negativním testu na coronavirus. Někteří z těchto zákazníků byli pokutováni na místě a někteří byli předáni ke správnímu řízení. Paní hlavní hygieničko, nevadilo by nám toto sdělení z úst pana ministra, který nemá lékařské vzdělání. Ale Vy, s Vaším vzděláním, byste měla vědět, že v boji s aerosilní infekcí se musí dodržovat tři zásady. Tyto zásady jsme opakovali v tisku již zhruba desetkrát, a to:

  1. ochraňuj sebe - R+R+R
  2. dezinfikuj okolní prostředí a předměty v něm
  3. každý, kdo přijíždí do ČR, by se měl podrobit karanténě s negativním výstupním testem

První zásada se víceméně dodržuje. Ptáme se Vás, paní hlavní hygieničko, proč Vaši zaměstnanci obtěžují zákazníky v restauracích, když by správně měli kontrolovat, jak se v provádí dezinfekce restauračních prostor a předmětů v nich, zda jsou instalované virucidní ozařovací přístroje - UV lampy, ozonátory apod. A rozprašovací dezinfekční přístroje. Zda personál nosí respirátory a rukavice a mají-li zákazníci, kteří vchází do restaurace, respirátory. A po konzumaci jídla, po každé návštěvě u stolku provádí-li se dezinfekce ozařováním nebo sprejem jak stolku tak i židle atd. Berou Vaši zaměstnanci stěry z různých předmětů v restauracích a následně je laboratorně vyšetřují? Kontrolují, jsou-li na provozovnách virucidní ozařovací přístroje na toaletách a dezinfekce na ruce?

Zkrátka, hygiena je povinna kontrolovat druhou uvedenou zásadu, nejenom v restauracích, ale všude - na pracovištích, obecních a městských domech, ubytovnách, hotelích, penzionech, divadlech, sportovních zařízeních, MHD, fitcentrech, bazénech atd. Práce hygieny by měla spočívat ne v obtěžování zákazníků, ale v osvětě a poradenské činnosti živnostníkům, zaměstnancům - prostě všem. Hygiena se musí starat především o to, aby se virus zabíjel, a ne čekat, až se virus dostane do lidského organismu, a pak teprve ho zabíjet léky, očkováním apod.

V tomto případě represivní chování hygieny není na místě. Nechte lidi normálně žít. A každý vykonávejme poctivě svou práci. Proč v Austrálii zdolali pandemii do dvou měsíců s tím, že neuzavírali žádné obchody, podniky, restaurace a divadla? Asi proto, že se tam přísně dodržovaly zásady v boji s rozšiřováním aerosolní infekce. Proč se zbytečně nakoupily léky za půl miliardy korun, když naši lékaři umí léčit virus i bez těchto předražených zahraničních léků?!

MUDr. Bohdan Babinec, CSc.
Miroslav Josef Bezecný, redaktor a publicista

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

Jak přesně si to vyvlastnění představujete?

A byť je to mířeno proti Rusům, není paradox, že přesně tohle dělali oni? Fakt myslíte, že je to demokratický nástroj?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vlastimil Podracký: Proč západní civilizace upadá?

15:16 Vlastimil Podracký: Proč západní civilizace upadá?

O úpadku západní civilizace snad dnes nikdo nepochybuje a nemusím jej dokazovat. Soustřeďme se na př…