Výkladní skříní evropské automobilní produkce býval vždy frankfurtský veletrh. Již není. Byl nahrazen veletrhem Mobility v Mnichově. Ten letošní ukázal, že ve světě automobilismu je vše vzhůru nohama a představil nová – čínská - pravidla hry.
„Čínské automobilky se neuvěřitelně rychle rozvíjejí, zároveň jsou extrémně zdatné v technologiích a umí je zavádět daleko rychleji než ostatní,“ přiznal pro noviny Handelsblatt člen představenstva jedné z dominantních evropských automobilek a přiznal, že „kvalita zpracování je velmi vysoká a softwarová kompetence mimořádná.“ Evropské automobilky tak mohou pouze nevěřícně zírat s otevřenými ústy na to, co se děje v Číně, co se do Evropy valí a čemu bude evropský automobilový průmysl čelit jen obtížně.
Zobecněme si tuto aktuální „čínskou“ lekci. Tak dlouho se „Západ“ Číně vysmíval a vnucoval jí všemožné „západní“ standardy, až je Čína převzala a s dravostí aplikovala. Západ tak bolestně procitává v době, kdy technologie čínské elektromobility je o generaci před západními produkty a Čína se stala určujícím centrem automobilového designu. Číňané vlastní celé výrobní řetězce včetně strategické výroby elektrobaterií. Ceny čínských vozidel jsou pro evropské spotřebitele daleko výhodnější, než evropské produkty.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV