Ta ovšem v přepočtu činí 261 korun za hodinu, a její vyplácení by mohlo být pro české dopravce likvidační. Proti tomuto francouzskému nesmyslu se rázně postavil i europoslanec Tomáš Zdechovský. „Je potřeba si uvědomit, že kromě svého platu berou řidiči kamionů ve Francii i denní stravné ve výši 45 euro, což nejsou malé peníze,“ upozorňuje.
Není to nic jiného, než průhledná snaha Francouzů o likvidaci nepohodlné konkurence z tzv. nových zemí Evropské unie a nikoliv dojemná starost o platy zahraničních pracovníků, aby ti náhodou nestrádali.
Hlavním problémem je, že toto opatření jde proti základním principům sjednocené Evropy, tedy volnému pohybu lidí a zboží. A ty by neměly být omezovány žádnými byrokratickými nesmysly. Pak se nelze divit tomu, že mezi lidmi roste odpor vůči Evropské unii, když její někteří členové nehrají férově a nectí pravidla.
Byla by ovšem hloupost firmám se zahraničními vlastníky recipročně nařizovat, jak mají platit své české pracovníky. Když někdo udělá chybu, tak to přece neznamená, že já ji musím udělat také. Čili jestliže mě někdo předjede na dálnici dvoustovkou, já se nebudu snažit s ním závodit, protože bych se mohl zabít. Ne hledě také na to, že by vlastníci z ciziny tady mohli své pobočky zavřít a o práci by přišly tisíce lidí. Řešením je dát důrazně Francii a dalším zemím, které chystají něco podobného, že takové jednání je nepřijatelné a protiprávní.
Česká republika jako výrazně proexportní země musí zásadu svobodného pohybu lidí a zboží hájit za každou cenu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV