Vypadala to na zlatý důl. Společnost Grandi Stazioni si pronajala pražské hlavní nádraží s tím, že je kompletně během deseti let opraví a pak jej bude třicet let provozovat. Za tu dobu si mohla vydělat velké peníze. Italové ovšem svůj závazek nesplnili. Dokázali sice opravit novou odbavovací halu, kterou změnili v luxusní obchodní pasáž. Za to je oceňuji. Před lety jsem prakticky denně cestoval vlakem mezi wilsoňákem a Radotínem. Pamatuji si tehdejší hrůzu, k jídlu tady byly nejčastěji přepálené klobásy, slušnou restauraci by tady lidé marně hledali. Cizinci, kteří do naší metropole přijeli vlakem, se nestačili divit, kde se to ocitli. Jejich první dojmy musely být hrozné. To už je naštěstí minulostí, a za to patří italské firmě dík.
Jenomže Grandi Stazioni se zavázala opravit celé nádraží včetně historické Fantovy budovy. A to nesplnila. Přestože díky velkorysosti české strany na to měla třináct let. Takže logicky, když skončila platnost nájemní smlouvy mezi ní a SŽDC, na kterou přešla po převedení nádražních objektů od Českých drah, pokračování se konat nebude. Ono to skutečně vypadá tak, jak naznačil v médiích ministr dopravy Dan Ťok, že Italové lidově řečeno vyzobali rozinky, tedy opravili jen to, co jim vynášelo. A zkrátka není možné jim ustupovat donekonečna a prodlužovat dobu rekonstrukce.
Ocenění si zaslouží za rozhodný a rozumný postup vedení SŽDC. Generální ředitel Pavel Surý už dříve uvedl, že je připraven řešit problémy s Grandi Stazioni smírně mimosoudní dohodou a uhradit jí prokazatelně vzniklé náklady na rekonstrukci. Na to však druhá strana zřejmě nepřistoupí.
Italové by však měli přestat zastrašovat tamní obchodníky a hrozit jim výpověďmi. Ty jsou stejně neplatné, protože od začátku tohoto týdne už na hlavním nádraží nejsou doma.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV