Jindřich Berounský: Ministerstvo dopravy bylo „zprivatizováno“ i s ministrem Kupkou!

03.06.2023 13:44 | Glosa

Uplynulo půl druhého roku nové vlády. Od ní se očekávaly zásadní změny i v resortu dopravy, který pro ně měl největší předpoklady. Po 8 letech vlády ANO zrovna končil mandát i stěžejním superúředníkům. Jedním ze základních volebních hesel, která měla úspěch, byla „deagrofertizace státní správy“. Lidé s jakoukoliv vizí v dopravě měli šanci ji tedy v čele resortu uplatnit.

Jindřich Berounský: Ministerstvo dopravy bylo „zprivatizováno“ i s ministrem Kupkou!
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Martin Kupka

Předchozímu období se nedá říci vláda ANO nad resortem, ale jeho ovládnutí vlivovými skupinami v čele s mediálně nejvýraznějším Jaroslavem Faltýnkem. Ministerstvo dopravy se tak postupně podařilo zprivatizovat Agrofertu a například i spřízněným železničním dopravcům Regiojetu a Arrivě. Pro ně se stalo samoobsluhou, respektive spíše zbytečným, i když noblesním přístřeškem pro symbolická setkávání. Není divu, protože „zajíc dávno běhal jinudy“ a stále vesele běhá jinými pražskými, prostějovskými i průhonickými uličkami.

Předchůdce v čele resortu Karel Havlíček - „rozdvojený“ do dalšího resortu a vicepremiér, měl zpočátku opravdovou snahu něco řešit, i když to měl zakázáno. Jeho počáteční elán a vstřícnou komunikaci s odbory po několika měsících vystřídaly fráze a místo e-mailů a zpráv, zakončených sympatickým „Držte se“ přišly strohé a nic neříkající dopisy úředníků, kteří postupně a velmi bravurně zvládli odtržení pana dvojministra od problémů. 

O nového ministra Martina Kupku se tentokráte stěžejní superúředníci úřadu postarali ještě lépe a před jeho nástupem do úřadu. Běželi štěstíčku naproti a nedali mu problémů resortu ani čuchnout. S deskami s názvem „Potěmkin“ uspěli postupně za Havlíčka a získali si srdce a důvěru Martina Kupky. Špatné zprávy a problémy škodí zdraví, proto je lepší rozdávat úsměvy před televizními kamerami a z vystudovaného žurnalisty se stal usměvavý tiskový mluvčí vlády, kterému tato role sedí a dokáže vysvětlit úplně cokoliv. Tedy až doposud to tak vypadalo, než došlo na dopravu…

Ti na nábřeží Ludvíka Svobody, kteří se příchodu nového ministra a avizované „deagrofertizace“ báli, užasli. Od počátku působil jako vděčný člověk, že ho tam přátelsky přijali. Až na vzácné výjimky nikomu nevadí, že jej místo na chodbách a v kancelářích vidí jen v televizi, na konferencích, seminářích či stříhání pásek. Jenže usměvavý tiskový mluvčí a miláček médií nemůže číst tolik dokumentů a korespondence, které má podepisovat jako ministr. Někdy také zapomene na to, že je ministr a úředníci, poslanec opozice či někdo kolemjdoucí mu občas něco podstrčí jako poslaneckou iniciativu poslance Kupky. Jenže v poslanecké sněmovně a na vládě toho je také moc ke čtení, takže všemu stejně nejde porozumět. Ono to nějak běží a svět je krásný díky úžasným spolupracovníkům a nejbližším rádcům a úředníkům….(Ti se upřímně baví a podávají hlášení svým bývalým chlebodárcům, t.č. v opozici).

Poslední dobou se stále častěji miláček médií co by oficiální ministr dopravy stává kořistí pro investigativní média a zjišťuje, že mu ten dopravní svět asi někdo přikrášlil. Čím dál více v nedbalkách ztrácí fazónu slušňáka a přestávají stačit opakované fráze. Takový člověk těžko udělá ze samoobsluhy a sběrny soukromých zájmů - Ministerstva dopravy zpět důstojný ústřední orgán státní správy ve věcech dopravy.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

Je pro ODS v příštím volebním období přijatelné zvyšovat nám daně?

Politici za STAN totiž opakovaně tvrdí, že bude nutné zvyšovat daně kvůli navýšení peněz na obranu. A já se ptám, zda je jakékoliv další zvýšení, protože daně jste už zvyšovali v tomto období, přijatelné? Nemyslíte, že už takhle jsme na tom mizerně - že je dost velký nepoměř mezi výši platů a tím, c...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Weigl: Trump, nikoliv Brusel přináší naději

15:57 Jiří Weigl: Trump, nikoliv Brusel přináší naději

Denní glosa Jiřího Weigla