Ta první linie se týká prověřování toho, zda rozhodnutí o privatizaci minoritního podílu státu v OKD, proběhlo lege artis, tedy zejména za správnou cenu. Připomínám, že stát tehdy, tedy v roce 2004, zinkasoval za prodej svého minoritního podílu v OKD částku 4,1 mld. Kč. Ale podle státního zástupce Tomáše Černého, mohl prý zinkasovat o 5,7 mld. Kč více. A tuto částku státní zastupitelství považuje nyní za škodu.
Druhou linii otevřela sněmovní vyšetřovací komise, vytvořená z iniciativy Pirátů a hnutí ANO k privatizaci OKD. Nechci předbíhat závěry této komise, které lze očekávat někdy v jarních měsících, ale pokud se objeví závěr, že došlo ke korupci politiků a politických stran ze strany kupujících minoritního podílu státu v OKD, pak to může být pro Bakalu vážné. Bakala je americkým a údajně i švýcarským občanem. Americká FBI se pochopitelně jakýmkoliv sdělením z mezinárodních médií o korupci politiků ze strany amerického občana velmi pečlivě zabývá. A tyto otázky většinou řeší velmi tvrdým způsobem americké soudy. Korupce je ve Spojených státech federální zločin.
No a Švýcaři jsou, jak ukázala kauza Mostecké uhelné, mistři v zabavování údajně pochybných peněz. Toto si myslím, že je momentálně pro Bakalu a jeho společníka největším nebezpečím. Přitom je potřeba si uvědomit ohromný vliv, který Bakala stále ještě v české politice, v médiích i v jiných oblastech společenského života má. Společnost Bison & Rose, jejíž představitel V. Bystrov je dlouhodobě marketingovým mluvčím Bakaly, šavluje napravo, nalevo, aby jej v obtížné situaci zachránila. Je potřeba si uvědomit, že firma Bison & Rose, která zastupovala Bakalu již nejméně od roku 2006 a zastupuje jej až dosud, není jen tak ledasjakou marketingovou agenturou. Jeden ze zakladatelů této firmy, Růžička, byl po léta velmi blízkým spolupracovníkem ministra vnitra Chovance a ještě předtím dlouhá léta udržoval velmi úzké vztahy s ministrem financí a později premiérem Sobotkou. Firma Bison & Rose je nesmírně vlivná také v České televizi a nejspíše i ve veřejnoprávním rozhlase. Podle nikdy nevyvrácených informací tato firma dělala osobní marketing současnému generálnímu řediteli ČT Dvořákovi.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV