Jiří Paroubek: Mocný marketing Bakaly

24.10.2018 21:42 | Zprávy

V jinak seriózním deníku E15 se včera na první a čtvrté straně objevil článek „Bakala versus Zeman“. Marketing Bakaly je neuvěřitelný.

Jiří Paroubek: Mocný marketing Bakaly
Foto: Hans Štembera
Popisek: Jiří Paroubek

Vybrabčit v ekonomicky nejslabším regionu republiky 100 – 120 mld. Kč (odhadovaný zisk a další výnosy za osm let působení Bakaly a jeho společníka v OKD), položit do té doby zdravou a prosperující firmu a pak odejít středem, přenechat náklady státu a ještě se tvářit uraženě, když to vrcholný představitel státu vidí jako cosi nepřípustného, to je opravdu chucpe.
Nemůžu se nicméně zbavit dojmu, že ti, kdo Bakalovi dělají PR a zajišťují právní služby, jej mají tak trochu jako zlaté tele. Bakala sedí na břehu Ženevského jezera ve své vile, vzdálen od každodenního shonu. OKD opustil včas, aniž by musel přistoupit k jeho sanaci, takže si dnes může mnout ruce. Nicméně v tuto chvíli probíhá „vyšetřování“ parlamentní komise k problematice privatizace minoritního podílu státu v OKD a Bakala se zřejmě cítí nervózní a je tak náchylný k dalším neúčelným výdajům. PR Bakalovi dělá známá firma Bison & Rose. Ano, je to tatáž firma, která, podle novináře Erica Besta, dělala PR také řediteli ČT Dvořákovi a stejná firma, která přes svého zakladatele Růžičku zajišťovala PR a vlivové služby také někdejšímu předsedovi ČSSD Sobotkovi a jeho prvnímu místopředsedovi Chovancovi. Bylo to přesně podle zásady „Radili Němcům a prohráli válku“.

Marketing ČSSD se poněkud nezdařil, jak vidno na volebních výsledcích v letech 2012-2017. Pánové z firmy Bison & Rose, tedy konkrétně pan Růžička, jistě budou říkat, že s tím neměli nic společného (Růžička už prý ani společníkem není). Ale faktem je, že dostat se z pozice nejsilnější politické strany v zemi, kterou strana pod mým vedením v roce 2010 byla, do pozice hvězdné pěchoty v roce 2017 a 2018, k tomu je potřeba mimořádný talent. Co dodat.

Spíše mě překvapuje s jakou ochotou seriózní noviny, jako je E15, dávají prostor článku, který je jasným PR článkem ve prospěch Bakaly. Bylo by dobré vědět, zda Bakala nebo nějaká marketingová firma za tento článek a za první stranu v E15 zaplatila či nikoli. Vyhrožovat prezidentovi republiky a pohoršovat se nad jeho poněkud obhroublým slovníkem a na základě toho konstruovat úvahy o mezinárodní arbitráži vůči Zemanovi, je trapné a k smíchu. Tak jako je trapný a k smíchu bývalý americký velvyslanec Andrew Shapiro, který se podle servru ECHO24 nechal najmout do právního týmu Bakaly.

Shapiro přeci není tak hloupý, aby nevěděl, z čeho pocházejí Bakalovy peníze. Že jejich velká část pochází z „podařeného“ byznysu s OKD a musí vědět jaké konotace to zejména na Ostravsku, ale vlastně v celém Česku, má.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

Je pro ODS v příštím volebním období přijatelné zvyšovat nám daně?

Politici za STAN totiž opakovaně tvrdí, že bude nutné zvyšovat daně kvůli navýšení peněz na obranu. A já se ptám, zda je jakékoliv další zvýšení, protože daně jste už zvyšovali v tomto období, přijatelné? Nemyslíte, že už takhle jsme na tom mizerně - že je dost velký nepoměř mezi výši platů a tím, c...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ivo Strejček: Rumunská varovná zkušenost

11:24 Ivo Strejček: Rumunská varovná zkušenost

Denní glosy Ivo Strejčka