Je to staré žurnalistické rčení. Když někde pokouše pes listonoše, není to žádná událost. Událost by to byla, kdyby to proběhlo naopak, kdyby pošťák pokousal psa. Nebo raději rovnou tři.
A protože se takových událostí neděje každý den aspoň deset, aby to naplnilo noviny a scénář večerních televizních zpráv, musí to řešit za reportéry editor. Titulkem. Titulkem, který slibuje víc, než se stalo a než sama zpráva obsahuje. Některý čtenář si onoho posunu ani nevšimne, jiný sice s jistým zpožděním ano, ale účelu v podobě upoutání pozornosti už bylo dosaženo.
Jenže titulky toho umějí mnohem více než jen upoutat pozornost publika. Umějí posunout význam, akcent, smysl a obsah. Prostě – manipulovat. Nemáme v realitě dost matérie, která by naše publikum vychovávala tím správným směrem? Tak jí dáme titulkem jiné vyznění, a je to.
Tento týden se na jednom z nejčtenějších českých zpravodajských serverů zaskvěl tento titulek: Je toxicky maskulinní, kritizují Macrona. V šatně ragbistů vypil pivo na ex. No to jsou věci, řeknete si. Třetinku piva za předlouhých 17 vteřin u nás vypije každý druhá dvacetiletá slečna, ale prý je to projev toxické maskulinity. Hm. Na onom titulku je ale pozoruhodného cosi jiné. Totiž to, co v něm není. Podmět.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV