Takže podle faktů konstatujme: Čím jsou řidiči na našich silnicích mladší, tím nebezpečnější je na ty silnice vjet. Prostá logika tedy napovídá: Chcete učinit naše silnice bezpečnější? Ano? Pak zvyšte potřebný věk pro získání řidičského průkazu ze současných 18 let na let 19. Moc to nepomůže, ale každý ušetřený život se počítá. Anebo: Jste-li se současným stavem bezpečnosti na našich silnicích spokojeni, s věkovou hranicí mladých řidičů nehýbejte.
Tak mluví zdravý rozum, kterému ovšem v Česku a dál na západ pšenka dnes nekvete. A tak už od příštího roku by u nás měla začít platit novela zákona o provozu na pozemních komunikacích, která momentálně čeká už jen na podpis prezidenta, a jako hlavní novinku přináší pravý opak toho, co se k věku mladých řidičů uvádí v článku, který právě čtete. Říká totiž toto: „Mladiství usednou za volant již o rok dříve. Nově budou moci v republice řídit už od sedmnácti let, pokud je bude doprovázet mentor, tedy starší zkušený řidič, čímž se zavádí tzv. institut K-17: V roce 2024 se tedy i Česká republika zařadí ke státům, které mají zaveden řidičák na zkoušku. Nejen zavedením zkušebního období pro novopečené řidiče, ale také zavedením zdokonalovacího kurzu pro potenciálně rizikové nové řidiče. Dané opatření společně s modelem přípravy nových řidičů nazývaným L17, tj. možností řídit automobil již od sedmnácti let pod dohledem zkušeného mentora, nepochybně výrazně zvýší připravenost nových řidičů na náročné podmínky v silničním provozu,“ uvádí ministr dopravy Martin Kupka.
Jistě, uvádí to pan ministr pěkně a skoro se vším, co říká, by se dalo souhlasit, kdyby z pytle jeho uváděných nových opatření jako pověstné šídlo, připravené vás píchnout, nevyčuhoval onen o rok snížený věk, potřebný pro získání řidičského oprávnění. Protože cožpak samo české Ministerstvo dopravy neříká a neuznává, že právě skupina řidičů nejmladších zapříčiňuje nejvíce silničních nehod, z čehož lze pak prostou logickou úvahou odvodit, že čím je řidič mladší, tím je svému okolí v silničním provozu nebezpečnější?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV