Michael Rada: Z jednoho na tři, ze čtyř na jednoho

21.12.2016 13:00 | Zprávy

I tak by se dal popsat turbulentní vývoj společnosti založené s cílem vytvořit svět bez odpadu a plýtvání ve všech jejich podobách, skrytých i těch viditelných. Důležitou součástí tohoto světa je i čistá osobní mobilita dostupná všem, nejen těm, kdo chtějí ukázat, ANO MY na to máme.

Michael Rada: Z jednoho na tři, ze čtyř na jednoho
Foto: Archiv Michaela Rady
Popisek: Michael Rada

Nevím, zda-li některý z čtenářů sledoval mé blogy již na serveru iDNES, a dost o tom pochybuji, ale kdyby přeci jen, omluví mne jistě za zveřejnění linku na úplně první článek, či blog týkající se osobní čisté mobility.

Článek se jmenuje MÁM O KOLEČKO NAVÍC a vyšel 7.1.2015.

O 8 dní později, tedy 15.1.2015 vyšel článek další a z jeho názvu již pochopíte, že jsem propadl závislosti s pohybem spojené, jmenuje se totiž KLIDNÝ SPĚCH A KRÁSA POBYTU VENKU.

Již ve třetím článku, který vyšel jen o den později jsem již sdílel nejen ekologickou a emoční stránku nového způsobu pohybu, ale i tu ekonomickou. Jmenuje se KOLO vs. KVÁDR.

Od té doby bylo článků na téma osobní čisté mobility, kterou jsem pak následně nazval E-MOTION a vytvořil pro ni samostatný prostor, více než dvě stovky. Zdaleka nejen na blogu, i v tištěných mediích, ale přidaly se i desítky, resp. stovky videí, tisíce příspěvků na sociálních sítích a E-MOTION rostlo.

Při každé z jízd jsem potkával zájemce a při každé z nich někdo, hlavně z těch starších říkal „JO KDYBY TO MĚLO ŘÍDÍTKA A SEDAČKU, NEBO DVĚ KOLA, TO BY BYLO LEPŠÍ“ a tak jsem jim ono potěšení přinesl. Ovšem ani UNISCOOTER, který byl jednokolkou s řídítky a sedačkou, ale ani ET BIKE, který myl skládacím miniskůtrem si své zájemce nenašel.  Dvoukolka typu SEGWAY s řídítky ano, hlavně po uvědomění si, že její cena je 4x menší než u původní SEGWAY a dojezd oproti tomu 3x delší.

Tak vypadal přechod z jednoho kola na dvě.

Za zbytek roku 2015 a celý rok 2016 se udála ještě celá spousta dalších věcí, které E-MOTION protlačila do podvědomí lidí, jako nedílnou a přirozenou součást života, která na rozdíl od originálních SEGWAY v rukách ruských nahaněčů turistů v Praze nezpůsobují nehody a úrazy, ale přinášejí radost a pohodu (rozdíl možná někdy pochopí i pražský politický establishment).

V každém případě, mi v nabídce stále něco chybělo. Něco, co by pomohlo v osobní mobilitě i dalším.

A tak k motoru invalidního vozíku, na kterém přes rok pracujeme, se přidala i britská nástavba dvoukolých transportérů a pro rok 2017 chystáme další lahůdku.

Tříkolku...

Nebude pro děti, ale pro juniory, stejně jako pro seniory a její velkou výhodou bude plná kapotáž bránící nepříznivému počasí zkazit pocit z klidné, tiché a čisté jízdy a přesunu z místa A na místo B.

Nový stroj zatím nemá finální název, říkáme mu prostě tříkolka, ale tento jistě přijde

Jeho cena by neměla přesáhnout 75.000 a jeho jízdní vlastnosti, nejsou vůbec špatné.

Na jedno nabití by měl ujet až 100 km, a jeho maximální rychlosti je 45 km/h, plně osazený všemi náležitostmi nutnými pro zařazení do skupiny skůtrů, které je možné řídit již od 15 let. A i když vím, že nezíská popularitu tuzemského hadráku, věřím, že své místo si najde a s ním i možnost, zrušit zase pár desítek tisíc vysloužilců zaparkovaných v garážích jen proto, že nějak na ten nákup, k doktorovi, nebo na hřbitov dojet musíme.

 

Na závěr jen upřesnění ke zbytku názvu dnešního příspěvku. Ten totiž indikuje, kolik lidí společnost v roce 2014 založilo a kolik jí v ní skutečně pracovalo a s ohledem na to ji do budoucna bude vlastnit a rozhodovat o jejích dalších plánech.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Adéla Šípová byl položen dotaz

předseda

Dobrý den, co vím, tak Vy jste Hřiba za předsedu nechtěla. Je nějaká možnost, jak ho můžete ve straně odvolat? Nemyslíte, že ji svými skandály, ale i neschopností řešit problémy s dopravou v Praze jen poškozuje? A nemyslíte, že to, že už není předsedou Bartoš může mít pro stranu fatální důsledky? On...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Hampl: Válka a národní zájem

12:26 Petr Hampl: Válka a národní zájem

Druhý pohled Petra Hampla