Pravda je však nejpravděpodobněji prostá konspirace; on svými omyly žije a bohužel, myslí je vážně.
Nebudu zde rozebírat vše, v čem se pan Halík mýlí; stačí dát do kontrastu jeho mnohokrát omílané lidství spojené s obecně vnímanou humanitou a proti tomu reálný stav světa se svou historií, s demokratickými evropskými pravidly a s jistě nespravedlivým systémem zvaným kapitalismus.
Pro názornost k dalšímu textu příklad: když proti panu Halíkovi půjde v jeho domě někdo s nožem s jasným úmyslem jej zabít; bude se bránit a nebo vše přenechá Bohu a Jeho úmyslům? Nebo zvolí rychlá slova o lásce k bližnímu? Bude to dostačující? Určitě ne a myslím si, že každý (i kněz) v přirozené reakci mávne V POSLEDNÍ CHVÍLI rukou, aby nůž srazil mimo cíl, tedy své tělo.
Proč nás tedy p. Halík vyzývá: otevřete dveře svého domu, nebraňte se budoucímu násilí a nabídněte třeba i poslední skývu chleba; ženy a dívky, mějte pochopení pro jinou kulturu a křesťané, učiňte vstřícné gesto (vedle mytí a líbání nohou) a pomozte jinověrcům (muslimům) se stavbou jejich svatostánku; lidská sounáležitost bude naplněna, atd., atd.
Zastavil bych u toho zvýrazněného „V POSLEDNÍ CHVÍLI“; to je právě ten fenomén, který p. Halík zuřivě obchází a argumentuje populistickým strachem, vzpourou proti elitám a většině národa doporučuje projít socioterapií! Vůbec si nepřipouští, že to v poslední chvíli může stát mnoho krve nevinných! A jde dále; dává příklad výchovy mladých muslimů v Německu i verši z Koránu. To je ten největší příklad pokrytectví; ano Korán obsahuje vše, i líbivé, smířlivé verše, hlavně z 1. mekkánského období, ale jako chlubivý knihomol by měl vědět (a on to dozajista ví), že většina textu, hlavně z posledního medinského období, je vůči jinověrcům a ateistům nenávistná s výzvami k násilí. Jsme-li u Koránu a p. Halík se chlubí, kolik má mezi muslimy dobrých známých, jestlipak se jich zeptal, jak je to dle Koránu s Marií: byla sestrou Mojžíše a ten byl strýcem Ježíše? A co si o tom myslí sám p. Halík? Jestliže je to chyba a nejvyšší se přece mýlit nemohl, jak je to tedy s autorstvím???
Ne, to jsou témata, která p. Halík programově obchází a to jej činí ještě více nevěrohodnějším. Rozlišuje akorát islám a islamismus a v islámských zemích se tomu evropskému výmyslu smějí; je to blábol. Stejný blábol je p. Halík schopen vypustit, když v jednom rozhovoru souhlasí s rozlišením mezi válečným uprchlíkem a ekonomickou vyžírkou, ale v zápětí řekne, že když už tady ti lidé jsou, musíme se o ně postarat.
Největší mantrou je však strach, který je, dle něj, populisty zneužíván; vždyť u nás žádní uprchlíci nejsou. Pláče nad vzpourou proti elitám, tedy jen proti těm, ke kterým se také počítá a vůbec si nepřipouští, že to není neurčitý strach, proč je většinový odpor k přijímání „uprchlíků“. Nechce vůbec vyslovit, že co uprchlík, to muslim (o Ukrajincích není řeč) a co umí muslim máme jak ve výloze nebo na školní tabuli při pohledu na Západ. Tedy ne strach, ale reálné vyhodnocení situace vede k požadavku – žádný muslim do ČR. M.j. vůbec existence muslimů se svou vírou je dle našich, ale evropských zákonů protiprávní a celý islám by měl být postaven mimo zákon.
Co říci závěrem: téměř každé veřejné vystoupení p. Halíka je iniciací imunitního systému společnosti a pak docela snadné nacházení hodnot s opačným znaménkem, než jaké jsou jím předkládány. I přes jistě mnohé texty panem Halíkem přečtené, zůstává, jako i někteří jiní, se svou intelektuální slepotou osamocen. Slepnutí je často léčitelné, ale konečná slepota v podobě vlastního nabubřeného ega už ne.
Miroslav Kulhavý
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV