A jako už v předchozích měsících lze jen zopakovat, že za růstem stojí především optimismus spotřebitelů poháněný rostoucími příjmy a rekordní zaměstnaností. Lidé tedy nejenom rekordně investují do bydlení, ale i rekordně nakupují. A z tohoto trendu nejvíce těží internetové obchody, které si tentokrát připsaly další nárůst reálných tržeb o 24 %. S tímto tempem už velmi brzdy dosáhnou pětinového podílu na maloobchodním trhu. Jejich konkurenční výhody jsou nesporné (cena, pohodlí, šíře sortimentu) a zdaleka ještě pořádně nepronikly do některých segmentů, takže potenciál k dalšímu růstu (a konsolidaci) nepochybně existuje.
Z výsledků maloobchodu rovněž vyplývá, že rostoucí kupní síla umožňuje lidem více nakupovat elektroniku, zboží pro volný čas a také ve větší míře módu. Současně ovšem velmi silná poptávka mírní cenovou „válku“ na domácím trhu nebo dokonce v některých případech vytváří prostor pro zvyšování cen. Po letech tak budeme muset začít počítat i s poptávkovou inflací, kterou může krotit snad jen další rozvoj internetových obchodů a sílící koruna, která až na výjimky zatím do spotřebitelských cen nepromluvila. A to navzdory faktu, že koruna oproti dolaru, s nímž se platí za dovoz z asijských zemí, posílila od začátku roku o více než 12 %.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV