Meziročně si průmysl připisuje necelá dvě procenta, což je s ohledem na situaci ještě pořád velmi dobrý výsledek. Dařilo se především výrobě automobilů, která rostla o 17,2 % a konečně se tak dostala výrazně nad úroveň roku 2019. Zdá se, že se situace v zásobování automobilového průmyslu začíná vyvíjet pozitivním směrem, takže by měly časem opadnout překážky v jeho dalším rozjezdu.
Základním problémem průmyslu zůstávají ceny a logistika. I když v prvním případě je vidět pozitivní obrat na některých komoditních trzích, kde se ceny po nedávném šoku začínají postupně normalizovat. Jde především o kovy, k nimž se přidává i ropa a její deriváty.
Jak se bude průmyslu v dalších měsících obvykle napovídají statistiky nových zakázek, které jsou však letos výrazně zatíženy efektem vysoké výrobní inflace. Na rozdíl od produkce se vykazují v běžných cenách, a proto jejich aktuální růst o 15,5 % není až tak impozantní, jak na první pohled vypadá. Pozitivní zprávou nicméně je, že v případě automobilového průmyslu nové objednávky poskočily o 20 %.
Jak už napověděl index nákupních manažerů nebo průzkumy důvěry, situace v průmyslu zůstává napjatá, a to nejenom v důsledku prudkého růstu nákladů, ale i vývoje zakázek. Proto bude pro toto odvětví těžké udržet si růstový trend i v podzimních měsících, kdy se dá očekávat útlum evropské ekonomiky, a zejména pak recese té německé, kam směřuje největší část tuzemské produkce.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV