Své by o tom mohlo vyprávět Německo, kde má výroba aut o něco slabší pozici a přesto s výsledky HDP automobilový průmysl dokázal ve třetím kvartále zamíchat. A to nikoliv v tom dobrém směru.
O to více nabývají každý měsíc na vážnosti statistiky nových registrací osobních aut v zemích EU, i když jak ukázal poslední půlrok, vyčíst z nových čísel co se na trhu skutečně děje, není až tak jednoduché. Dlouhodobě solidně rostoucí čísla totiž v létě zasáhla vlna přípravy na novou regulaci emisí, a tak v červenci a v srpnu výsledky registrací připomínaly vývoj na některých asijských akciových trzích. V desítkách procent nahoru, aby v září a v říjnu přišla očekávaná a neméně silná korekce směrem dolů. Informační hodnota těchto výkyvů byla pro odhad dalšího vývoje poptávky po autech natolik pochybná, že bylo třeba vyčkat na odeznění celého efektu regulačního martýria a věřit, že k tomu dojde dříve, než se projeví samotný pozitivní efekt nových regulací na životní prostředí v EU.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV