Hlavní roli sehrávají obavy z dalšího vývoje ekonomiky, vlastní finanční situace, strach z nezaměstnanosti s jedním společným jmenovatelem, a tím je koronavirus. Aktuální stagnace útrat v obchodech odráží i pokles reálných mezd, ke kterému v letošním roce po dlouhé době opět dochází.
Stejně jako v předchozích měsících se zákazníci přesunovali směrem k internetovým obchodům. Ty si rozhodně na nižší zájem stěžovat nemohou, neboť jejich tržby se tentokrát zvýšily o téměř 20 %. Doba „virová“ rovněž nahrává prodejcům počítačů s tím, jak se rozvíjí home-office nebo domácí výuka školáků a studentů. Vyšší zájem zaznamenávají lékárny i prodejci vybavení domácností.
V každém případě teprve v září se pozornost znovu zaměřila na opětovné propuknutí nákazy, a tak mnohem důležitější čísla přijdou na řadu až za měsíc. Obchodníci proto mohou počítat s nižšími tržbami, zejména v segmentech postižených uzavírkou. Naproti tomu expanzi, dalo by se říct letos už druhou mimořádnou sezónu, zažívají na úkor těch „kamenných“ internetové obchody. Celkové útraty však budou nejspíše dál klesat a výrazně pod loňskou úrovní zůstanou i útraty za letošní Vánoce. Samozřejmě velkou neznámou zůstává „rozvolňování“, které s tržbami výrazně zahýbe. Kdy ovšem nastane, lze jen spekulovat.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV