Aby nedošlo k nedorozumění, chci jasně zdůraznit, že úmyslná záměna koňského masa za hovězí rozhodně není nějakou banalitou, o které by se nemělo mluvit. Klamání spotřebitele odmítám tolerovat v jakékoliv podobě. Všechny klamavé reklamy mají společný znak - vydělávají peníze prodávajícím na úkor kupujících. O to jde i v této kauze. Jak už jsem napsal výše, u aféry s koňským masem nejde o ohrožení zdraví, ale o vážné ohrožení důvěry spotřebitelů v potraviny. Takových průšvihů se však jen za poslední rok objevila na našem území celá řada. Vzpomenu např. nahrazování uzenin nepovolenými drůbežími separáty, levná jablečná dřeň v jahodové marmeládě, kde je deklarována ovocná složka z čerstvých jahod apod. Každá tato záměna šla vždy na úkor spotřebitele. Ještě vážnějšího rázu byly nedávné aféry s polskými potravinami, které neútočily jen na peněženky spotřebitelů, ale ještě hůře rovnou na jejich zdraví, ať už se jednalo o technickou sůl v masných a pekárenských výrobcích, suchary s obsahem vaječné moučky ze zkažených vajec, kyselina mravenčí v kysaném zelí a okurkách, zkažené maso a jed na potkany v sušenkách.
Plně chápu, že má někdo vážné etické problémy pozřít koňské maso. Podobně by tomu bylo v těchto zeměpisných šířkách na rozdíl např. od některých asijských zemí u konzumace psů a koček. Než současnou aféru vytlačí z mediálního prostoru jiné kauzy, měli bychom se zamyslet nad systémovým řešením problematiky spojené s klamáním spotřebitele.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vasevec.cz