Česko čeká podobný scénář. Ostatně smyslem plánované české digitální daně je pochopitelně zacílit na příjmy z internetové reklamy. Takže lze čekat, že strategie české pobočky Google bude v Česku stejná jako v ostatních evropských zemích. A nelze asi čekat, že by se takto choval na českém trhu jen Google, samozřejmě.
Chápejme toto, prosím, jako varování před zavedením bankovní daně, se kterou by to dopadlo velmi pravděpodobně stejně – banky by se ji snažily přenést na klienty. Nejspíš víc skrytě - prostřednictvím zvýšení poplatků za služby a snížením ochoty půjčovat. Protože nižší zisky kvůli dani by snížily i jejich ochotu riskovat půjčováním peněz.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV