Podíl lidí, kteří vnímají pozitivně možnost podnikat, se zvýšil na 72 procent, což je o 6 procent více, než v roce 2015.
V rámci EU se podnikání těší oblibě ve Skandinávii, ale také třeba v Estonsku, Lotyšsku, Švýcarsku či Nizozemí. Pozitivní vnímání podnikání v těchto zemích uvádí kolem 90 procent lidí.
Naopak negativněji než v Česku se na soukromé podnikání dívají v Rumunsku, Bulharsku, Polsku nebo třeba ve Španělsku, kde se procento pozitivního vnímání pohybuje kolem 60 procent.
„Pozitivnímu pohledu na podnikání pomáhají nejrůznější start-up programy, inkubátory a co-workingová centra. Zlepšuje se také mediální obraz podnikání a podnikatelů. Navíc jsou podnikatelé aktuálně prezentováni jako ohrožená skupina lidí kvůli elektronické evidenci tržeb,“ říká docent Martin Lukeš z Vysoké školy ekonomické v Praze.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV