Robert Troška: Reakce na článek „Toto je naše země, pane profesore Halíku“

05.08.2018 12:39 | Zprávy

V reakci na článek byla překvapením názorová vyhraněnost, v některých případech až extrémní, která se objevila v některých diskuzních příspěvcích. Platí od nepaměti, že radikální prohlášení mohou přinést radikální odezvu.

Robert Troška: Reakce na článek „Toto je naše země, pane profesore Halíku“
Foto: Archiv Roberta Trošky
Popisek: Robert Troška

V názorových příspěvcích v reakci na článek Toto je naše země, pane profesore Halíku (přečíst je možné ZDE) byla alespoň pro mě velkým překvapením silná odmítavá reakce některých militantních sluníčkářů tvořící jednu radikální skupinu a pak také dost výrazná odmítavá reakce ze strany radikálnějších odpůrců pana Halíka.

Názoroví odpůrci přesněji zastánci pana Halíka se v diskuzi opřeli do údajného nedostatku empatie hraničící s nelidskostí, jinde jste obviňováni z radikalismu, ale nejvíce za zmínku stojí přirovnávání vaší osoby k nacistům, že toužíte po fyzické likvidaci! V tomto případě jsem již uvažoval, zda příspěvek dotyčného militantního sluníčkáře smazat či nikoliv, aby nakonec tento problém vyřešila sama redakce blogIdnes jeho vymazáním.

Prohlásí-li kdokoliv včetně pana Halíka tak radikální tvrzení, že tato země není naše, musí počítat se silným odmítnutím ze strany názorových oponentů, což se bezesporu stalo. O panu Halíkovi je známo, že rád vystupuje s tvrdými kontroverzními prohlášeními nejen v názorech na společnost, roli náboženství, ale také ve vztahu ke svým názorovým odpůrcům. Jen tím chci poznamenat, že pan Halík si byl moc dobře vědom svého kontroverzního prohlášení a následně tvrdé reakce v médiích i na sociálních sítích.

A na druhou stranu zase na sociálních sítích a serverech někteří diskutující můj článek odsuzovali s přesvědčením cituji: „Nazvat Halika váženým panem, to je teda moc.“ nebo další „Vynechal bych v případě Halíka titul "profesor" i oslovení "pan".

Osobně si myslím, že i v případě rázného odmítnutí nebo silného názorového sporu je třeba zachovat slušnost a slušné oslovení k tomu bezesporu patří.

Článek totiž nebyl a není zaměřený proti osobě pana Halíka, ale proti nebezpečným utopickým názorům v oblasti migrace a bezpečnosti, které vyznává sice malá, ale přesto nesmírně vlivná a mocná menšina ovládající část médií (včetně veřejnoprávních) a část akademického prostoru. Proto také tak rádi citují nejrůznější prohlášení pana Halíka.

K samotným sluníčkářům, sám mám ve svém nejbližším okolí tento typ lidí a myslím si, že je potřeba komunikovat a argumentovat, nikoliv stavět příkopy. Naštěstí u nás na rozdíl od USA příkopy nejsou až tak hluboké.

A militantní sluníčkáři? Těch je naštěstí opravdové minimum, s těmi nemá smysl ztrácet čas, poněvadž mají převrácený systém hodnot a nejde jim o pravdu, ale o to, ukázat svou morální nadřazenost nad zbytkem populace, která je většinou živí ze svých daní.

Pokud slyším výtky o tom, že se bojím každého muslima, sám jsem byl s rodinou před třemi lety v Turecku a nečinil mi problém dát se do řeči s běžnými Turky. Vypůjčil jsem si auto v půjčovně (až třetí mi ho zapůjčila, poněvadž tehdy některé půjčovny považovaly oblasti mimo turistická střediska za rizikové) a zajel jsem do Anamuru, města na samém jihu Turecka, kde stojí prý největší křesťanský hrad v Anatolii, v jehož středu je mešita a kde jste tehdy nepotkali žádné turisty, byl to pro mě zážitek. Panují tam vedra, jaké prožíváme my zde v těchto srpnových dnech a když jsem se bavil se sympatickým číšníkem v jedné restauraci (uměl trochu anglicky) při chlazeném nápoji, zjistíte, že se s ním můžete bavit o nejrůznějších tématech včetně fotbalu, Barošovi (tehdy v Turecku hrával), ale přejdete-li na islám, víru, tady mají zcela jasno. Trochu odbočím, ale jízlivě si dovolím poznamenat, že pokud by se mezi hosty v restauraci objevil intelektuál a začal vysvětlovat, že Turecko není jejich, asi by se se zlou potázal. A islám Turecku pociťujete již v 5 hodin ráno, kdy vás budí křik muezzinů z mešit (včetně turistických destinací). Prostě Turci si svou islámskou víru a kulturu vzít nenechají. A berete to jako fakt a respektujete jejich kulturu. A to samé chceme po ostatních zde doma a nikoliv se vzdávat své vlastní kultury a hodnot ve jménu utopických destrukcí hlásaných novodobými pokrokáři.

Je velkým paradoxem, že my, odpůrci nelegální muslimské migrace možná zajistíme ve státech V4 do budoucna poklidné vztahy s muslimskými zeměmi, že právě v našich zemích se nebudeme na muslimy dívat jako na něco, co ohrožuje naši identitu, ale za islámskou kulturou budeme jezdit na dovolenou jako za něčím exotickým, tak jako je tomu v dnešní době v případě návštěvy celé řady islámských zemí.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Budoucnost

Dobrý den, reaguji na váš dotaz ve vašem článku, kde se ptáte, jak vidíme naši budoucnost. Upřímně, já moc růžově ne. Zajímalo by mě, co proto, aby byla růžová navrhujete ta vaše strana? Upřímně moc nevím, co jste vůbec zač. Jen vím, že jste proti green dealu a migraci. Děkuji Zamlíková

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zdeněk Jemelík: Zemanovo vánoční poselství očima justičního potížisty

12:04 Zdeněk Jemelík: Zemanovo vánoční poselství očima justičního potížisty

Vánoční poselství důchodce Miloše Zemana mě upoutalo podstatně více než řečnická cvičení všech akti…