Kampaň nazvaná České Vánoce odstartovala 27. října 2014. Cílem bylo motivovat spotřebitele, aby kupovali potraviny s logem Klasa, Regionální potravina a Bio, přičemž z jejich obalů měli vystřihovat značky, nalepit je na soutěžní kartičku a po vyplnění 30 polí zaslat tyto kartičky do slosování o hodnotné ceny.
Jak si pan ministr představuje úspěšnou marketingovou kampaň?
Dle vyjádření ministra z 19. ledna 2015 stála kampaň 32 miliónů Kč. Soutěže se údajně zúčastnilo 110 000 lidí a prodalo se zboží za 100 miliónů Kč. Marketingové náklady tedy činily neuvěřitelných 32 % tržeb.
Velice rád bych znal odpovědi pana ministra na následující otázky:
1. O kolik miliónů Kč se zvýšil prodej zboží díky této kampani? Před kampaní totiž nebyly nulové prodeje. Zvýšily se vůbec tyto tržby?
2. I kdyby byly nulové prodeje před kampaní, nepřipadají Vám, pane ministře, tyto náklady na marketing ve výši 30 % tržeb příliš vysoké?
3. Znáte Vy sám někoho, kdo si zakoupil výrobek jenom proto, aby se zúčastnil soutěže?
4. Udělal byste takovou kampaň za vlastní peníze ve svojí firmě?
Z výše uvedeného je zřejmé, že se jedná o vyhozené peníze a v jakékoliv soukromé firmě by se pan ministr poroučel. Ovšem u státu, kde z cizího krev neteče, se to vydává za fantastický úspěch. Aby ne – lidé tleskají, že podporujeme české producenty, ministr má pěkné PR, a i majitelé potravinářských firem chrochtají blahem. Jenom ti „hlupáci“, kteří platí daně, se nestačí divit.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pravybreh.cz