Aktuálně se takovou novelu Zákona o drahách snaží prosadit poslanec ANO Martin Kolovratník. Tak začíná Evropský rok železnice v ČR.
Pilotní tratí "kolejí v konzervě" má být čtyřicetikilometrová Kozí dráha mezi Děčínem a Teplicemi u německých hranic. Zde byl po roce 2007 násilně potlačován provoz osobní i nákladní dopravy, aby se záhy o trati začalo mluvit jako o „opuštěné“. Na tuhle „opuštěnou“ trať se však neustále a často úspěšně drali nějací zájemci o provoz, proto byl v roce 2015 vydán tzv. „dlouhodobý rozkaz o výluce“ a od té doby se v podstatě už jen čeká, až projde tahle aktuálně navrhovaná staronová novelka…
Přestože tedy existuje prakticky nepřetržitý zájem o provoz ze strany objednatelů (kraj, města, obce, spolky) i dopravců, Správa železnic usilovně zamítá všechny objednávky kapacity železniční dopravní cesty (naposledy zamítla objednávku jízd více než 350 víkendových vlaků v turistické sezóně). Zkrátka vlaky by jezdit chtěly, na koleje však nesmí. S péčí řádného hospodáře není provoz vlaků na kolejích rentabilní. Státní správa a političtí mocipáni v čele s ANO chtějí radši cyklostezku. Ta se vyplatí…

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV