Reportáž amerického listu New York Times z Číny ukazuje obrovský problém současného průmyslu. Vzestup zájmu o elektrická auta umrtvuje velké kapacity automobilek se spalovacími motory. Jedna taková stojí na okraji Čchung-čchingu, největšího města jihozápadní Číny. Komplex šedivých budov společného podniku s jihokorejskou Hyunday má rozlohu téměř kilometr čtvereční. Teď je však zcela prázdný. Tisíce zaměstnanců, kteří zde dříve pracovali, musely odejít.
Bývalý montážní závod a továrna na spalovací motory za 1,1 miliardy dolarů byl otevřen v roce 2017 a byl vybaven roboty a další nejmodernější technologií. Jenže pryč jsou ty časy, kdy se prodalo 28,3 milionu klasických aut, jako když Hyundai svůj komplex v Čchung-čchingu otvíral. V loňském roce už to bylo jen 17,7 milionu takových aut. Je to, jako kdyby najednou vypadl celý loňský automobilový trh Evropské unie nebo celá roční produkce osobních a lehkých nákladních automobilů ve Spojených státech.
Pokud jde o samotnou Hyunday, prodeje této společnosti v Číně se od roku 2017 propadly o zdrcujících 69 procent. Když se pak loni v létě zkoušela ztrátové továrny zbavit, nenašla žádného zájemce v oboru a musela se spokojit s tím, že odprodala aspoň pozemky, budovy a velkou část vybavení zpět městské rozvojové společnosti v Čchung-čchingu. Ale to už bylo jen za pětinu pořizovacích nákladů. Jenže ani městská společnost zatím nenašla nového zájemce.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV