Nejen proto, že je toto téma stále živé a objektivní podklady, neřkuli přímo učebnice k němu bych asi sháněl jen obtížně. Ale především proto, že by se učitel mohl, např. pokud by čerpal z jiných zdrojů, než z těch oficiálních a tedy „jedině správných“, dostat do střetu s mocí.
Záměrně nepíšu se zákony, neboť Listina základních práv a svobod, která je součástí ústavního pořádku České republiky, stále platí. Ale paragrafy, s těmi už se dá „pracovat“.
Na první pohled by se tedy mohlo zdát, že počin České školní inspekce (ČSI), která v říjnu 2023 na svých stránkách publikovala tematickou zpráva s názvem Výuka moderních dějin České republiky v základních a středních školách, bude všeobecně užitečným pomocníkem. Tento – bez příloh téměř čtyřicetistránkový - dokument kromě ujištění o tom, jak si je ČŠI vědoma důležitosti tématu výuky moderních dějin ČR, resp. soudobých dějin, přináší shrnutí hlavních zjištění, hodnocení úrovně znalostí žáků, průběhu výuky, podmínek pro výuku, doporučení, vše doplněné řadou grafů. Pokud by to někdo chtěl číst…

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV