Hlavní město Praha staví nové linky metra bez státní podpory a to je v Evropě unikátní jev. V jiných evropských zemích jsou daleko velkorysejší a výstavbu podzemní dráhy podporují v některých případech i hodně velkoryse.
Asi nejlépe je na tom Amsterdam, kterému hradí Nizozemsko až 90% nákladů na stavbu metra ze svého rozpočtu. Rovněž rakouská spolková vláda platí Vídni z poloviny výstavbu podzemní dráhy. Stejně je tomu i v Německu, kde spolková vláda přispívá na nové trasy metra polovinou nákladů. A vzhledem k tomu, že se na budování tohoto moderního systému se podílejí i zemské vlády, tak Mnichov si platí rozšiřování U-Bahnu pouze ze čtvrtiny! O takovém velkorysém přístupu ze strany státu se může metropoli nad Vltavou jenom zdát.
Přitom metro není pouze pražská záležitost. Do hlavního města přijíždějí miliony lidí ročně za turistikou nebo třeba na služební cesty a hodně z nich jezdí raději metrem než autem. A to z toho důvodu, že nemusí řešit problémy s parkováním a navíc cesta vlaky podzemím bývá vzhledem k dopravním zácpám v ulicích, často rychlejší. U stanic podzemní dráhy je také většina parkovišť systému P+R, které umožňují návštěvníkům Prahy zaparkovat svůj vůz na okraji města a pokračovat do centra za výhodou cenu metrem.
Ing. Karel Březina (ČSSD), První náměstek primátora ZHMPSouvisející:
Březina (ČSSD): Praha potřebuje urychlené dokončení klíčových dopravních okruhů
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Magistrát hl.m. Prahy