"Potvrdilo se to, co několik let kritizujeme. Ministerstvo dopravy nemá koncepci, nevíme jaké jsou prioritní dopravní stavby a neumíme je ani řádně financovat," říká stínový ministr dopravy a hejtman Plzeňského kraje Milan Chovanec. Podle něho je například zcela nepřijatelné, aby při schválení jakékoli stavby, nebylo zajištěno její budoucí financování. “To odporuje veškerým ekonomickým zásadám. Nečasův kabinet se tak stává nejen brzdou modernizace železnic, ale celého rezortu dopravy a navazujících odvětví, jako je stavebnictví," doplňuje Chovanec.
ČSSD na skutečnost, že v rezortu dopravy neexistuje žádná reálná koncepce, dlouhodobě upozorňuje a předložila i varianty v Oranžové knize dopravy.
Důsledkem vládní politiky je, že na projekty, jejichž realizace je rozložena na několik let, jsou uvolňovány peníze ad hoc, z roku na rok. "Nejedná se tak jen o selhání bývalých a současných manažerů na Ministerstvu dopravy, ale o systémovou chybu v řízení celého rezortu. Zodpovědnost tak nese především současná vláda a její premiér," tvrdí Chovanec.
Podle Chovance je absurdní a paradoxní, že v době, kdy pravicový kabinet ordinuje všem tvrdé škrty, se při modernizaci železničních uzlů plýtvá. „Zjištění NKÚ, že některé zakázky byly dražší téměř o 20% oproti plánu, je alarmující. Svědčí buď o nehospodárnosti, nebo o nedbalosti v přípravě projektů. Selhala navíc i vnitrorezortní kontrola,” doplňuje Chovanec. Podle něho se tak I dnes projevuje neblahý stav, který začal již v době ministra Řebíčka. Vedení Ministerstva dopravy proti tomu dosud vůbec nic neudělalo a v trendu, který doslova vysává dopravní rozpočet, se pokračuje.
Milan Chovanec, hejtman Plzeňského kraje a stínový ministr dopravy
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSSD