Ministr Dobeš: K centralizaci jsme přistoupit museli

17.07.2012 6:30 | Zprávy

Ministr dopravy Pavel Dobeš kontroloval přímo na plzeňském registru fungování nového registru vozidel.

Ministr Dobeš: K centralizaci jsme přistoupit museli
Foto: LIDEM
Popisek: Exministr dopravy Pavel Dobeš

Hlavním důvodem pomalejšího chodu registru vozidel je nejednost zápisu databází starého systému. V praxi to pak znamená, že zapsaná data neodpovídají stejnému zápisu v centrálním registru, protože byla v minulosti uváděna na každém jednotlivém pracovišti jiným způsobem. Žádná data se tedy neztrácejí, jen je nutné je fyzicky přepsat.

“Dodavatel centrálního systému začal vysílat své pracovníky přímo na jednotlivá pracoviště registru, kde pomáhá se zpracováním agendy. Dnes mně například úředníci v Plzni potvrdili, že během dne odbavil všechny žadatele, přestože jejich vyřízení trvalo déle, než jsou zvyklí. Znamená to například, že pokud v databázi nejsou správně zařazeny jednotlivé položky, tak je program hlásí jako chybné. V takovém případě je nutné je znovu zadat. To je samozřejmě nevýhoda centralizace, ke které jsme však museli přistoupit, i kvůli Evropské unii," uvedl ministr dopravy Pavel Dobeš.

Dříve pracoval registr na 77 hlavních úložištích dat a jednotlivé záznamy o vlastnících nebo typu vozidla byly ukládány nejednotně. Z tohoto důvodu je také centrální registr vozidel stále závislý na spolupráci s jednotlivými úředníky. Pokud je například u historie vlastníků vozidla uvedeno více osob a jejich jména jsou uvedena v databázi nesystémově, je třeba je znovu přepsat a uložit.

Mobilní týmy určené k pomoci přímo na pracovištích registru dnes vyjely do Plzně, Českých Budějovic, Teplic, Havířova, Zlína, Karlových Varů, Vimperku, Ústí nad Labem, Ostravy a Kroměříže.

Kvůli zavádění centrálního registru vozidel stále funguje na ministerstvu dopravy krizový štáb, který se snaží co nejdříve zamezit zdlouhavému odbavování občanů na úřadech. Pro jednotlivé úřady registru vozidel byla zřízena konzultační linka a dodavatel pomáhá úředníkům také metodicky přímo na místě. S jednotlivými stížnostmi, případně se žádostí o náhradu prokazatelné škody, se občané mohou na ministerstvo dopravy obrátit prostřednictvím zelené linky 800 880 008 nebo prostřednictvím odkazu na www.mdcr.cz.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Ministerstvo dopravy

RNDr. Luděk Niedermayer byl položen dotaz

Co myslíte, že bude s budoucností Evropy a tedy i naší?

Jestli budeme jediný, kdo se bude snažit o ,,zelenou politiku"? A jaký to má význam pro životní prostředí, když se o ochranu klimatu budeme snažit jen my? Vždyť v porovnání třeba s USA nebo Asií jsme pidi světadíl. Nebo je podle vás nějaká šance, že by se politici v EU konečně probrali a začali také...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Niedermayer (TOP 09): Bronzová medaile, kterou nechcete. A my ji máme

13:05 Niedermayer (TOP 09): Bronzová medaile, kterou nechcete. A my ji máme

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k energetice.