Úroveň odborných i všeobecnýchznalostí mládeže však rozhoduje o úspěšnosti ekonomiky a celého národního hospodářství v budoucnosti. Tím, že máme stále méně vzdělané mladé lidi, chudne ekonomika o řádově miliardy korun ročně. A to také znamená, že hůře vzdělaní budoucí pracovníci nedokážou vydělat dostatek peněz na důchody.
Co s tím? Víme to všichni – je nutné provést zásadní reformu českého školství. Dosud se však žádný ministr ke konkrétním krokům neodhodlal. Pokusy ministra školství Josefa Dobeše byly pro mnohé v konečné fázi velmi stresující. Samotní kantoři z logických důvodů těmto změnám nepřáli. Nic dobrého pro ně ani pro studenty nepřinášely. Změny však přijít musejí a to velice rychle. Začátek bychom měli – dotažení projektu státních maturit, srovnávací testy úrovně výuky na základních školách a znovuzavedení společných osnov pro všechny školy je i podle odborníků správný směr. Je nutné jen dobré nápady také dobře realizovat.
Mgr. Dagmar Navrátilová, poslankyně Parlamentu ČR
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: LIDEM