Úroveň odborných i všeobecnýchznalostí mládeže však rozhoduje o úspěšnosti ekonomiky a celého národního hospodářství v budoucnosti. Tím, že máme stále méně vzdělané mladé lidi, chudne ekonomika o řádově miliardy korun ročně. A to také znamená, že hůře vzdělaní budoucí pracovníci nedokážou vydělat dostatek peněz na důchody.
Co s tím? Víme to všichni – je nutné provést zásadní reformu českého školství. Dosud se však žádný ministr ke konkrétním krokům neodhodlal. Pokusy ministra školství Josefa Dobeše byly pro mnohé v konečné fázi velmi stresující. Samotní kantoři z logických důvodů těmto změnám nepřáli. Nic dobrého pro ně ani pro studenty nepřinášely. Změny však přijít musejí a to velice rychle. Začátek bychom měli – dotažení projektu státních maturit, srovnávací testy úrovně výuky na základních školách a znovuzavedení společných osnov pro všechny školy je i podle odborníků správný směr. Je nutné jen dobré nápady také dobře realizovat.
Mgr. Dagmar Navrátilová, poslankyně Parlamentu ČR

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: LIDEM