Současný trend vývoje českého školství, a to i přesto, že se nyní pohybuje v řadě faktorů v průměru nebo nadprůměru mezi zeměmi OECD, by podle mezinárodních studií mohl vést v budoucnu k zásadní ztrátě konkurenceschopnosti, upozornil dnes před poslanci premiér Petr Nečas. „Odkládání zásadních změn tak má jednoznačně tristní ekonomické dopady a vláda se bude v příštích dvou letech pro zvrácení trendu snažit bojovat ze všech sil,“ prohlásil předseda vlády v odpovědi na interpelaci poslance Jana Kubaty.
Problém, který podle premiéra Petra Nečase postihuje celé školství je kolísající kvalita a nemožnost ji postihnout či odměnit. Kvalitní vzdělávání pak předseda vlády vidí zejména v reálné uplatnitelnosti na dynamickém trhu práce. „Budu prosazovat zabudování mechanismu, který by monitoroval kvalitu školství, umožňoval zpětnou vazbu a průběžné přizpůsobování se společensko-ekonomickým změnám okolního světa,“ uvedl ve čtvrtek ministerský předseda.
Firmy spolupracující se školami mají mít výhody
Premiér během své odpovědi narazil také na téma upadajícího učňovského vzdělávání, neboť absolventi často nedisponují potřebnými praktickými zkušenostmi s reálným pracovním prostředím. Podle premiéra Petra Nečase je cílem vlády vytvořit podle funkčních zahraničních modelů vhodné podmínky pro spolupráci škol s firmami, například v podobě daňového zvýhodnění. „Takový model odborného vzdělávání se přizpůsobuje aktuálním potřebám a odpovídá současným technickým požadavkům,“ vysvětlil premiér s tím, že zaměstnavatelé se tak zároveň budou podílet na financování vzdělávání.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Vlada.cz