Na druhou stranu i silnice II. a III. tříd mají pro každodenní život každého z nás obrovský význam a jejich uplatnění je mnohdy ještě širší než u výše zmíněných dálnic a rychlostních komunikací, jejichž potřebnost je však také velmi vysoká. Tyto silnice totiž každý občan našeho kraje dennodenně využívá při cestách do zaměstnání, za nákupy či při cestování za zábavou.
Na rozdíl však od dálnic, rychlostních komunikací a silnic I. třídy jsou silnice II. a III. tříd ve vlastnictví krajů. Kraje jsou tedy plně zodpovědné za jejich technický stav. Ano, myslím si, že není jen mým postřehem to, že kraje poslední léta kvalitu těchto silnic zanedbávaly. Mnohdy bych řekl, že místo smysluplných a dlouhodobých investic do jejich rekonstrukcí zcela nesmyslně a nerozvážně financovaly například proplácení regulačních poplatků ve zdravotnictví či mnohé jiné megalomanské projekty.
Proto mi dovolte, abych apeloval na naši budoucí krajskou vládu v tom smyslu, aby hned na začátku svého vládnutí vytvořila koncepci rekonstrukcí celé sítě silnic II. a III. tříd našeho Královéhradeckého kraje a snažila se na to i maximální možnou měrou získat prostředky z evropských fondů.
Domnívám se, že investice do kvalitní dopravní infrastruktury je investicí do budoucna.
I kvalitní dopravní obslužnost našeho kraje zlepší jeho konkurenceschopnost ve vztahu k nižší míře nezaměstnanosti, lepšímu podnikatelskému zázemí, rozvoji cestovního ruchu a vzdělanosti.
Daniel Rada, zastupitel města Trutnov
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ODS