Docent o výuce v covidu: Mladí chemici? Bude chybět praxe, hrozí nehody. To, co děláte, si musíte zkusit. Jinak...

29.01.2021 12:00 | Zprávy

ROZHOVOR Jakým způsobem se koronavirová omezení podepsala na úrovni českého vzdělání? Kolik práce navíc mají učitelé a jak dnešní situace poškozuje studenty? Situaci v českém vysokém školství pro ParlamentníListy.cz popsal docent Michal Hušák z Ústavu chemie pevných látek při VŠCHT Praha. Studentům mohou zameškané praxe velmi chybět. A v konečném důsledku je to nebezpečné pro celou společnost.

Docent o výuce v covidu: Mladí chemici? Bude chybět praxe, hrozí nehody. To, co děláte, si musíte zkusit. Jinak...
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vysoká škola chemicko-technologická

Vy jste pedagogem na VŠCHT v Praze. Jaká je Vaše osobní zkušenost s on-line výukou? Jaké komplikace do každodenní práce přináší? Co třeba laboratorní práce, jde je nějak nahradit?

Problém s on-line výukou je zpětná vazba. Pokud učím specializovaný předmět menší počet studentům, dá se s nimi diskutovat a kontrolovat, zda látku pochopili. To on-line moc nelze. Nahradit laboratorní práce nelze už vůbec. Většina studentů nikdy žádný chemický pokus vlastníma rukama nedělala. U lékařů je jasné, že bez praktických zkušeností nemůžou operovat. To, že chemik může způsobit průmyslovou havárii, už tak zřejmé není.

Zvýšila se kvůli online výuce pro vás a další pedagogy časová náročnost?

U mne k tomu naštěstí nedošlo – studijní materiály v elektronické formě máme připravené standardně, přednášet přes Microsoft Teams s tím, že studenti zároveň dostanou video s natočenou přednáškou, není problém. Časová zátěž on-line přednášky je srovnatelná jako u normální přednášky.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

koronavirus

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

COVID

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Další informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: Marek Korejs

Mgr. Richard Brabec byl položen dotaz

Proč jste proti vzniku NP Křivoklátsko?

V čem je problém? Podle mě, je dobře, že vznikají NP, přeci jen přírodu je třeba chránit, než si ji úplně zničíme - samozřejmě všeho s mírou. To zelené šílenství a ekoaktivisty (spíše ekoteroristy) neuznávám, ale proč bránit vzniku národního parku?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Profesor Žaloudík ujíždí z ČR, aby neviděl „dozadkuvlezectví“. Ale promluvil: Konec války, Rusko, USA a volby

16:03 Profesor Žaloudík ujíždí z ČR, aby neviděl „dozadkuvlezectví“. Ale promluvil: Konec války, Rusko, USA a volby

Profesor Jan Žaloudík pro ParlamentníListy.cz promluvil o mnoha různých tématech. Například jak se n…