V čele Plzeňského kraje působí Milan Chovanec polovinu funkčního období, v té úvodní byl prvním náměstkem předchozí hejtmanky Milady Emmerové pro oblasti ekonomika a majetek. Zároveň je v ČSSD stínovým ministrem dopravy, a tak o to více sledoval v uplynulých týdnech dění v resortu kolem centrálního registru vozidel.
Pane hejtmane, kolem centrálního registru vozidel už bylo řečeno a napsáno mnohé. Jak jste dění kolem něj vnímal vy pohledem stínového ministra dopravy?
Tvrdím, že ministerstvo selhalo především v tom, že u tak složitého systému nebyla provedena zkouška. Považuji výše uvedené za zásadní pochybení při takto složité věci, kdy je registrováno sedm a půl milionu vozidel. Není přece možné ze dne na den pustit do ostrého provozu nevyzkoušený systém. V současné době se jeví, že registr sice funguje, ale je pomalejší než ten starý. Pokud si pořizujeme něco nového, bývá zvykem, že si kupujeme vyšší kvalitu. To se tady pravděpodobně nestalo.
Nemůže menší rychlost souviset s tím, že se obsluha se systémem ještě patřičně nesžila?
Naprosto nesouhlasím s panem ministrem Dobešem. Hledá vinu všude jinde než u sebe. Naposledy ji hledal u úředníků, o kterých říká, že ještě nejsou se systémem dostatečně seznámeni, a proto je systém pomalý. Když se s těmi lidmi bavím, tak si nejvíce stěžují na odezvu systému. Tedy na zpětnou reakci na jimi vložený dotaz. Ta přichází v řádu minut, místo aby šlo o sekundy. Výhoda nového systému měla spočívat v tom, že měl komunikovat se všemi základními registry, včetně registrů Schengenského prostoru. To, že tato primární funkce nefunguje, znamená, že úředníci musejí vpisovat některé záznamy dál postaru, tedy ručně. Namísto kompletní digitalizace tak vše probíhá dál v papírové podobě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník