Jaký je význam Vašeho projektu?
Snažíme se pomoci lidem, kteří hledají práci. Nabízíme zhotovení životopisu a motivačního dopisu, individuální přípravu na pohovor nebo například psychologické testy, pokud si není uchazeč jistý, jaká pracovní pozice je pro něj vhodná. Jsme připraveni pro něj tuto pracovní pozici vyhledat a doporučit. Využíváme služeb personální ředitelky, která hodnotí stovky pohovorů, proto ví, na co se personalisté v životopise i na pohovoru nejvíce zaměřují. Mnoho našich klientů je velmi kvalifikovaných ve svých oborech a mají předpoklady pro to získat práci.
Jenže jim stále chodí zamítavé odpovědi. Není to proto, že na pozici nemají schopnosti, to bývá často přímo naopak, ale v životopise nebo na pohovoru opakují stále ty stejné chyby. Svojí práci rozumí, ale nedokáží to prodat. Úplně zbytečně tak přichází o šanci. Naše personální ředitelka tuto chybu najde a opraví. Mezi naše klienty patří asistentky, kuchaři, ale také ředitelé a manažeři. Bohužel dnes přichází o práci každý. Počet manažerů, kteří potřebují pomoc s přípravou na pohovor, stále stoupá. V současné době si ani zaměstnanec s praxí a vzděláním nemůže být jistý.
Na co si Vaši klienti nejvíce stěžují?
Samozřejmě na podmínky na pracovním trhu. Často nás kontaktují klienti, kteří mají pocit, že současný zaměstnavatel využívá situace na trhu. Je si vědom, jak těžké je najít novou práci, proto zaměstnance neúměrně zatěžuje. Jeden náš klient takto zvažoval výpověď, protože zaměstnavatel mu vyčítal sebemenší pauzu, dokonce i tu na oběd, na kterou měl ze zákona právo. Vždy mu nezapomněl připomenout, že venku je tolik nezaměstnaných, kteří jen čekají na jeho místo, a těm by určitě nevadilo pauzu na oběd zkrátit.
- TÉMA Nezaměstnanost
Zaměstnavatel v našem klientovi dlouhodobě posiloval pocit nejistoty a snižoval mu sebevědomí. Klient skutečně uvěřil, že jinou práci nesežene, přitom se ale v té současné velice trápil. Původně nás kontaktoval spíše s žádostí o radu. Nedokázal si představit, že by hledal nové zaměstnání. Trvalo nám dlouho, než jsme jej přesvědčili, že i v dnešní době, kdy je o práci nouzi, si zaměstnavatel nemůže dovolit své podřízené šikanovat. Celý případ měl nakonec šťastný konec a klient již pracuje jinde.
Jaká je průměrná délka hledání nového zaměstnání vašeho klienta?
To je velmi individuální. Rozhoduje obor a také místo. V Praze je to například měsíc, maximálně tři. V malých městech to naopak jsou minimálně tři měsíce. Vždy radíme klientovi, aby se snažil hledat práci, která jej opravdu zajímá. V některých případech, zvláště v malých městech, je to ovšem těžké. Klientka se trápila tím, jak odpovědět na otázku, proč se uchází o zaměstnání v této konkrétní společnosti. Bála se, že upřímná odpověď nebude ta správná. Ucházela se prostě proto, že jakákoliv pracovní nabídka v jejím kraji byla vzácná, šlo jí o to sehnat práci, ne o tu společnost. Bohužel to je fakt, ale na pohovoru ho rozhodně nedoporučuji říct.
Někteří uchazeči, především absolventi vysokých škol, mají často přehnané nároky. Trvá jim dlouho, než se střetnou s realitou. Největší vytrvalci a tvrdohlavci hledají takto práci i rok, než jim opravdu dojde, že s jejich požadavky jsou nezaměstnatelní. Snažíme se najít kompromis mezi tím, co nabízí trh, a tím, co nabízí oni. Provozujeme také na stránkách topzivotopisu.cz bezplatnou poradnu, kde se na nás mohou lidé obracet se svými dotazy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Irena Ševelová