Zdeněk Žák řadu let kritizoval poměry v české dopravě. Nedávno jasně prohlásil, že je připraven přejít k relativně jednoduchým a uskutečnitelným řešením problémů, které dávno kritizoval. Od Žákova nástupu do křesla šéfa resortu dopravy je patrné, že se toho bude držet.
Ministr rozhodně nespí na vavřínech, spíše působí jako velmi nové koště, které z dopravy vymete staré a nefungující postupy a neefektivní zvyklosti. Jeho výhoda podle některých pozorovatelů tkví i v tom, že za sebou nemá žádnou politickou stranu a s ní spojené zájmové skupiny.
Splnil úkol ministra a dostal za to vyhazov?
On sám se na své minulosti pokouší dokládat, že tomu tak je a bylo. Když se Zdeněk Žák před lety stal náměstkem ministra dopravy Petra Bendla v Topolánkově vládě, dostal za úkol věnovat se situaci v Českých drahách a dostat je pod přímou kontrolu státu. Začal proto i prosazovat odvolání šéfa drah Petra Žaludy. Místo toho byl odejit on sám.
„Zaměřím se i na konkrétní exekutivní kroky, jak už jsem to koneckonců předvedl jednou ve své krátké misi v pozici náměstka ministra, kdy jsem vyděsil pražské kmotry natolik, že se mě museli po čtyřech měsících zbavit. Poněkud rychleji, než se očekávalo, jsem naplnil to, oč mě pan ministr žádal. Mým zadáním bylo dostat zpět pod kontrolu státu státní České dráhy, což se mi po třech měsících začalo dařit. No a vypuklo takové zděšení, že když jsem členům dozorčí rady Českých drah, kteří jsou zodpovědní státu za prosperitu a fungování tohoto podniku, položil deset závažných otázek, které se týkaly hospodaření v řádu chybějících miliard, s cílem, aby se v Českých drahách peníze daňových poplatníků spravovaly co nejefektivněji, tak se mě pan ministr Bendl zbavil,“ řekl nedávno Žák na ČT.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka