Dopravní podnik měta Prahy v letních vedrech více dohlíží na technologická zařízení

16.08.2015 8:32 | Zprávy

Současné tropické teploty s sebou nesou kromě všeobecného sucha i vyšší zátěž na řidiče městské hromadné dopravy. Vysoké teploty také zvyšují riziko vzdouvání tramvajových kolejnic. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v této souvislosti vytipoval potenciální místa vzniku těchto deformací, která jsou v období letních veder pod dohledem správců. DPP rovněž intenzivněji kontroluje chladící soustavu autobusů MHD.

Dopravní podnik měta Prahy v letních vedrech více dohlíží na technologická zařízení
Foto: DPP
Popisek: Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) představil novou nízkopodlažní tramvaj.

Tramvajové kolejnice se hlavně vzdouvají při prudkém nárůstu teplot, takže vzdutí z vedra již letos nastalo. Platí pravidlo, že vetchá trať z BKV panelů se spíše zkroutí, než moderní trať v trávě. DPP očekává tyto situace například na předmostí Hlávkova mostu, v oblouku na Chodovské a na jiných obvyklých místech, která jsou ale již pravidelně monitorovány.

Nárůst technických problémů u autobusů je minimální. „Během letošního léta jsme u autobusů zaznamenali zejména přehřívání chladící soustavy autobusů. Pokud dojde k technickým problémům v souvislosti s horkým letním počasím, je autobus okamžitě nahrazen jiným vozem,“ uvedl Jan Šurovský, technický ředitel DPP.
DPP doposud zaznamenal pouze minimum případů lehké nevolnosti cestujících v důsledku vysokých teplot. Ke kolapsům cestujících nebo řidičů v letošním létě nedošlo, pouze ve 2 případech požádali řidiči tramvají o uvolnění z důvodu vysokých teplot. DPP pravidelně monitoruje předpověď počasí pro následující dny a pro případ tropických teplot má pro řidiče k dispozici dostatečné množství nápojů.

„Při současných teplotách dbáme především na to, aby řidiči měli k dispozici dostatečné množství nápojů. Na konečných zastávkách mají přístup k chlazené pitné vodě, ve vozovnách jsou k dispozici sodobary, které vyrábějí chlazenou sodovku. Řidiči tramvají na teplé dny rovněž dostávají rozpustné ochranné iontové nápoje,“ uvedl Petr Hloch, vedoucí jednotky Provoz Tramvaje.

Již několikaletou samozřejmostí je také letní uniforma, která zvyšuje pohodlí řidičů při jejich každodenních směnách. Řidiči DPP v parném létu využívají i klimatizovaných kabin vozidel. DPP má v evidenčním stavu nyní 888 autobusů vybavených klimatizační jednotkou v prostoru pro řidiče (z celkového počtu 1 137 autobusů). Celovozovou klimatizací interiéru vozu je vybaveno 38 autobusů. Dále DPP disponuje 263 ks tramvají s klimatizací pro řidiče (z celkových 862 provozních tramvají). Do konce roku 2015 bude dodáno do DPP 32 ks tramvají typu 15T s klimatizací pro cestující. Do konce roku 2018 bude DPP vlastnit 125 ks tramvají typu 15T s klimatizací pro cestující.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Martin Exner byl položen dotaz

Kdo přesně podle vás nebere válku na Ukrajině vážně?

A co máte na mysli tou podporou Ukrajiny všemi prostředky? Měli bysme tam nasadit i vlastní vojáky? Nebyl by ale tento krok začátek třetí světová? A máte dojem, že se Ukrajině pomáhá málo?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Trutnov: Končí první sezona sdílených kol ve městě

7:31 Trutnov: Končí první sezona sdílených kol ve městě

Nová služba sdílených kol pro letošní rok uzavírá svou úspěšnou premiérovou sezonu. Její výsledky hn…