„Převlečení našeho města do nové vizuální identity jsme se rozhodli pojmout ze široka a zahrnout do změny i mnoho důležitých aspektů veřejného života. Právě sdílená kola jsou jakousi první ochutnávkou toho, jak bude nový vizuální styl města vypadat v praxi. Celková kompozice kol působí moderně až ikonicky. Pro nás je ctí, že jsme prvním městem v Česku, které má sdílená kola ve svých barvách. Za tu příležitost a spolupráci patří společnosti Nextbike velké poděkování,“ uvádí primátorka města Hradce Králové Pavlína Springerová. Kola jsou laděna do červené, žluté a černé barvy. Na zadním blatníku je umístěno nové logo města, které díky reflexnímu polepu funguje jako bezpečnostní prvek. Vedle předního a zadního světla tak ještě zvyšuje viditelnost cyklisty v nočním provozu.
Po městě je nyní rozmístěno 250 sdílených jízdních kol společnosti Nextbike. „Stávající kola budou nahrazena novými, která již plně odpovídají nové vizuální identitě města. Výroba těchto kol právě probíhá a předpokládáme, že by se do provozu měla postupně dostávat během posledních dvou týdnů v srpnu,“ říká náměstek primátorky pro oblast rozvoje města Lukáš Řádek. Kola jsou umístěna na stanovištích na frekventovaných místech, kterých je na pozemcích města přibližně šedesát a několik dalších desítek na pozemcích soukromých subjektů, jako jsou například obchodní centra. „Radnice podporuje provoz sdílených kol částkou přibližně 300 tisíc korun měsíčně, přičemž konečná výše podpory závisí na počtu výpůjček. Díky tomu mohou lidé jezdit prvních patnáct minut zdarma. Nabídku jsme navíc po dohodě s provozovatelem ještě rozšířili a ke konci srpna budou moci městští cyklisté vedle mechanických kol využívat také elektrokola. Ta však oproti mechanickým zatím nebudou v barvách města,“ doplňuje náměstek Řádek.
Sdílená kola v novém vizuálním stylu ale nejsou úplně prvním místem, kde může veřejnost spatřit nové logo a design. „Hlavní přechod na nový vizuální styl připravujeme, poněkud symbolicky, od nového roku. V některých případech, kdy to dávalo smysl, jsme začali s implementací loga i designu už nyní. Takovým příkladem mohou být nové dresy fotbalového klubu FC Hradec Králové, ve kterých naši hráči již vyběhli na ligové trávníky,“ upřesňuje primátorka Springerová. Nové logo mohli občané spatřit také v polovině července, a to vysekané do trávy v Brněnské ulici. O zpracování se postaraly Technické služby Hradec Králové v rámci mozaikového sečení zeleně na veřejných prostranstvích. Na novou vizuální identitu pak bude město Hradec Králové přecházet postupně na přelomu letošního a příštího roku. Autorem nového loga a vizuálního stylu města je studio superlative.works.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV