V první etapě rekonstrukce, která je společnou investicí Ředitelství silnic a dálnic ČR, města Hradec Králové a Královéhradeckého kraje, bude průjezd křižovatkou možný pouze jedním, vnějším jízdním pásem. Uzavřena bude také část Hradecké ulice spojující křižovatku Miletu s vnitřním hradeckým okruhem v úseku po ulici Akademika Heyrovského.
Kompletní rekonstrukce jedné z nejfrekventovanějších křižovatek ve městě se uskuteční ve třech etapách, během kterých bude průjezd křižovatkou proměnlivě omezený podle průběhu stavebních prací. Ty potrvají do konce roku 2026 a vyjdou na více než 634 milionů korun včetně DPH, přičemž podíl města na této investici je téměř 227 milionů korun.
Po dokončení stavebních prací vzniknou tři nové odlehčovací bypassy pro přímé odbočení doprava, nové zastávky MHD, pod křižovatkou povedou podchody pro chodce a cyklisty, které jim nabídnou obousměrné bezkolizní propojení mezi Moravským Předměstím a centrem Hradce a výrazně tím zvýší i propustnost křižovatky pro automobilovou dopravu.
„Jedná se o velice komplikovanou stavbu, která má zajistit mimoúrovňové, bezpečné řešení chodcům i cyklistům. Velice podstatné je také zvýšení kapacity této křižovatky, která slouží vedle tranzitní dopravy především nejhustěji osídlené části Královéhradeckého kraje, tedy Moravskému Předměstí či Benešově třídě. Tomu odpovídá význam tohoto dopravního uzlu, kterým projíždí také sanitky záchranné služby či pacienti a návštěvy hradecké fakultní nemocnice. Vlastní rekonstrukce bude znamenat velké dopravní komplikace pro hradecké i mimohradecké řidiče. Proto je chci poprosit o trpělivost, dodržování pokynů a doporučení během této stavby a předem jim poděkovat za pochopení. Realizací tohoto projektu se Hradec dočká významné dopravní úlevy, na kterou už léta čeká mnoho Hradečanů,“ uvedla hradecká primátorka Pavlína Springerová.
Přípravné práce začnou už letos v březnu vybudováním přejíždějících míst, která na druhém městském okruhu svedou dopravu obousměrně do vnějšího dvoupruhu, odstraněním trolejového vedení a dalších nezbytných úprav pro výstavbu I. etapy.
„V rámci první etapy rekonstrukce Milety dojde k uzavření Hradecké ulice a panelového příjezdu od Benešovy třídy včetně úseku kolem výjezdového střediska zdravotnické záchranné služby. Stavba v této etapě počítá s přeložkami inženýrských sítí, vrtáním pilot pro podchody, přípravou nového trakčního vedení pro trolejbusy, postaví se vlastní podchody, konkrétně podchod na Hradecké ulici a polovina podchodů pod Sokolskou ulicí, důležité budou také práce na odvodnění a realizaci zpevněných povrchů. Tato etapa by měla skončit do konce dubna příštího roku,“ uvedl Lukáš Řádek, náměstek hradecké primátorky odpovědný za městské investice a rozvoj.
Tranzitní doprava bude kvůli omezením v místě křižovatky na hradeckém silničním okruhu maximálně vedena mimo Hradec. Řidiči budou prostřednictvím dopravního značení, případně směrových tabulí pro vyznačení objížďky, upozorněni již na příjezdových cestách o trasách, po kterých bude možné se omezenému místu vyhnout.
Projekt proměny Milety počítá v dalších etapách také s vybudováním další křižovatky, tzv. malé Milety, která nahradí stávající napojení fakultní nemocnice a výjezd z Benešovy třídy. To nakonec přinese lepší příjezd k nemocnici a otevře důstojné a kapacitně odpovídající vyústění Benešovy třídy, na které tento městský bulvár čeká dlouhá desetiletí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV