Magistrát také nabízí možnost objednání sms nebo přes internet. Služba se týká oddělení správních agend na úsecích evidence obyvatel, trvalý pobyt, občanské průkazy, cestovní doklady a oddělení dopravně-správních agend na úsecích evidence řidičů a registr vozidel umístěných v budově magistrátu města v ulici Komenského. Návod na objednání je umístěn na webu města na hlavní stránce. „Objednáním na určitou hodinu lidé šetří svůj čas, který by jinak strávili čekáním.
Zvláště v pondělí a ve středu jsou čekací doby delší, lidé si stále nezvykli na to, že mohou na radnici přijít každý den,“ konstatuje Petr Karlovský, vedoucí odboru správního.
O rychlopasy lidé žádají těsně před odjezdem na dovolenou
Již několik let vychází Magistrát města Jablonec nad Nisou lidem vstříc a úředníci jsou připraveni tzv. „rychlopas“, cestovní doklad bez biometrických prvků, vyhotovit v mimořádných případech mimo úřední hodiny. Letos už na „krizový telefon“ vedoucího odboru správního volalo kolem 50 lidí, jejichž odjezd na dovolenou ohrozil propadlý pas. „Některým, bohužel, pomoci nemůžeme. Zažádat o vydání cestovního pasu je možné pouze na úřadu příslušném k jeho vydání, dle trvalého bydliště občana,“ vysvětluje Karlovský, na něhož se obracejí lidé i z jiných měst, která takovou službu nenabízejí. Vyhovět tak mohl pouze pětině volajících.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV