Zatímco v roce 2023 navštívilo některý z provozů spravovaných městskou příspěvkovou organizací Brána Jihlavy 60 879 lidí, v uplynulém roce to bylo za stejné období 69 521. Výrazným lákadlem pro návštěvníky bylo otevření Stříbrného domu v květnu 2024. Od té doby až do konce roku tam zavítalo přes pět tisíc lidí v rámci různých koncertů, přednášek, workshopů či prohlídek.
Na celkovém navýšení návštěvnosti mají ovšem největší podíl komentované prohlídky a tematické procházky s průvodci Brány Jihlavy. Ty meziročně hlásí téměř 230% nárůst. „V nabídce máme přes 20 různých okruhů a stále doplňujeme nová témata a poutavá místa, která návštěvníky táhnou,“ uvádí Magda Svatoňová, destinační manažerka Brány Jihlavy.
„Ve vánočním období od 24. 12. do 1. 1. jsme s kolegy uspořádali celkem 23 prohlídek a procházek s celkovou účastí 657 návštěvníků. Obrovský zájem byl o speciální prohlídky ke zvonům a hodinám jihlavských věží či betlémskou cestu za vánočními tradicemi staré Jihlavy,“ popisuje průvodce Brány Jihlavy Marek Skřivánek.
Pro rok 2025 je pro zájemce připravena novinka v podobě prohlídky Vojenskou šatlavou za historií Velkých kasáren jihlavských. „První vypsaný termín byl okamžitě vyprodán, další termíny na únor již chystáme. I to svědčí o enormním zájmu návštěvníků,“ doplňuje.
Dalším vyhledávaným místem je Dům Gustava Mahlera, kam ročně přichází o třetinu návštěvníků více. Jedná se především o opakované návštěvy díky atraktivním výstavám a edukativním programům pro školy či jednotlivce.
O poutavosti jihlavských památek svědčí i zájem ze strany médií. V loňském roce se Jihlava objevila hned čtyřikrát v hledáčku oblíbeného pořadu ČT1 Toulavá kamera. Diváci z celé republiky se tak mohli seznámit s prostorem před jihlavskými hradbami, domy s vysokými síněmi, Stříbrným domem či s málo známými jihlavskými kaplemi. V pořadu Sama doma zástupci Brány Jihlavy představili jihlavské podzemí.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV