Jindřichův Hradec: Ve snižování reklamního smogu se městu daří

07.08.2024 13:44 | Tisková zpráva

Regulaci reklamy v Uherském Hradišti upravuje zvláštní nařízení, které město v letošním roce doplnilo a rozšířilo. A výsledky již jsou znát, oslovení majitelé nemovitostí s nevhodně umístěnou reklamou většinou zareagovali kladně. O snížení reklamního smogu a regulaci reklamy šířené na veřejně přístupných místech se město snaží již několik let.

Jindřichův Hradec: Ve snižování reklamního smogu se městu daří
Foto: jh.cz
Popisek: Pohled na Jindřichův Hradec

Přemíru reklam, často nevhodně umístěných, považuje město za nežádoucí.  „Nedobrý dojem dokáže taková reklama udělat na návštěvníky už při vstupu na území města. Desítky různých plachet, mnohdy ledabyle zavěšených či poškozených, zkreslují dojem kulturnosti a kultivovanosti města,“ vyjádřila se místostarostka města Pavlína Jagošová.

Proto město schválilo už v roce 2017 „Nařízení, kterým se zakazuje reklama šířená na veřejně přístupných místech mimo provozovnu“. Nařízení mimo jiné řeší reklamu ve formě plachet, převěsů, plakátů, polepů a dalších na domech, plotech, zdech a dalších plochách v městské památkové zóně, jejím ochranném pásmu a ulicích, které tvoří přístup do města, tedy na třídě Maršála Malinovského, Moravním nábřeží a v ulicích Pivovarská, Sokolovská, Velehradská a Zerzavice. Veškerá reklama v celém městě je zakázaná na městském mobiliáři, sloupech veřejného osvětlení, na zařízení veřejné infrastruktury, např. skříňkách elektro, HUP a podobně. Dokument byl v letošním roce po zkušenostech s jeho předchozí aplikací aktualizován. Umožňuje řešit s majiteli nemovitostí odstranění nevhodných zařízení, které mnohdy ani nedokáží splnit svůj účel. U výše uvedených nejvíce zatížených ulic byla s platností od 1. července do nařízení doplněna pásma bez reklam.

„Během měsíce května bylo osloveno šest majitelů nemovitostí, aby zjednali nápravu. Velký dík patří těm, kteří tak učinili a přispěli ke zlepšení dojmu ze vstupu do města na Pivovarské ulici. Naopak se vstřícným přístupem jsme se nesetkali u jednoho majitele domu na Sokolovské ulici, proto jsme věc předali k řešení Krajskému úřadu Zlínského kraje, který je k tomu oprávněný,“ popsala místostarostka Jagošová. 

Díky nařízení o regulaci reklamy se městu již v předchozích letech podařilo vyčistit některé nejkřiklavější příklady zamoření prostoru reklamami, šlo například o část veřejného prostoru u vjezdu do katastru města ze směru od Kunovic, kde se často objevovaly plachty a cedule na plotech či zdech, v památkové zóně zmizela z chodníků takzvaná „áčka“, která komplikovala pohyb handicapovaným osobám, seniorům či maminkám s kočárky, město ukončilo také provoz reklamních ploch na sloupech veřejného osvětlení v městské památkové zóně. I přes dosažený úspěch však výzva města směrem k majitelům nemovitostí trvá.

„Všechny majitele nemovitostí žádáme a vyzýváme, aby odstranili veškeré reklamní prvky, které jsou v rozporu s nařízením. A dovolujeme si připomenout také to, že polepy sloupů, odpadkových košů a dalších jsou rovněž zakázané. Celé znění nařízení naleznou občané na webu města,“ řekla místostarostka Jagošová.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Zůstanete v politice?

Pane Bartoši, nemyslíte, že jste se rozhodl unáhleně? Proč už nechcete být předsedou? Nebo to nechtějí jiní? Pokud je to tak, tak si neuvědomují, že strana stojí hlavně na vás. A co by mě taky dost zajímalo je, zda budete příští rok kandidovat do sněmovny?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ústí nad Labem: Město připravilo setkání k?problematice záškoláctví

16:48 Ústí nad Labem: Město připravilo setkání k?problematice záškoláctví

Město uspořádalo setkání k řešení problematiky záškoláctví a zanedbávání školní docházky. Byla disku…