„Provoz cyklověže byl zahájen v červenci 2018. Vybudovat jsme ji nechali na strategickém místě u autobusového a vlakového nádraží, poblíž cyklostezky. Důvodem k její výstavbě byla především podpora a propagace cyklistiky. Dnes po více než třech letech se ukazuje, že cyklověž lidé přijali a využívají ji čím dál častěji,“ zhodnotil místostarosta Litoměřic Karel Krejza.
Během prvního půlroku využilo cyklověž hned 1746 cyklistů. V roce 2019 to bylo už 4075 uživatelů služby. Rok 2020 znamenal mírný pokles, přesto věž uskladnila 3892 kol. „Počty uskladněných kol viditelně klesaly v závislosti na probíhajících lockdownech a dalších proticovidových opatřeních. Lze to pozorovat na vytížení v období od března do května a následně listopadu 2020. Pro rok 2021 nám zatím chybí údaje závěru roku, i přesto je již v tuto chvíli počet uskladněných kol nejvyšší, a to 5144. Roční odhad je pro letošek dokonce 5612 uskladněných kol,“ sdělila projektová manažerka odboru územního rozvoje litoměřického městského úřadu Zdena Tlapáková.
Průměrná obsazenost věže stoupla od roku 2018 z 291 kol za měsíc na současných 468 kol. Nejvyšší vytížení zaznamenává cyklověž v letních měsících, a to od června do září, kdy je v tuto dobu uskladněno v jednom měsíci téměř 900 kol.
Město Litoměřice k realizaci stavby využilo 24. výzvy Výstavba a modernizace terminálů Ministerstva pro místní rozvoj. Pro vybudování cyklověže získalo podporu ve výši 12,4 milionu korun. Celkové náklady projektu činily 14,1 milionu korun (zahrnující náklady na stavbu, inženýrskou činnost, studie, atd.) Město se tedy podílelo částkou 1,7 milionu korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV