„Cílem systematické návštěvy je prevence špatného zacházení s pacienty,“ zdůvodnili úředníci při úvodní schůzce své poslání. V závěrečné zprávě z návštěvy, kterou vedení nemocnice obdrželo před několika dny, je ovšem konstatováno, že toto během návštěvy zjištěno nebylo. Naopak bylo zdůrazněno, že na litoměřické LDN je úroveň zacházení s pacienty velmi dobrá. Jako příklad výborné praxe chodu litoměřické LDN byla rovněž vyzdvižena nadstandardní práce sociálních pracovnic a dále pak práce nutričních terapeutů jako prevence malnutrice hospitalizovaných pacientů. Tyto závěry byly kontrolory formulovány v porovnání s ostatními navštívenými zařízeními.
Návštěva zástupců kanceláře veřejného ochránce práv přinesla Městské nemocnici i několik doporučení. Tato se týkala především dovybavení oddělení LDN větším množstvím pojízdných židlí s opěrami pro ruce. Dále bylo doporučeno, aby se soběstačnější pacienti častěji stravovali v jídelně a ne na pokojích. „Velmi dobré je po materiální stránce vybavení LDN, zejména sociální zařízení u pokojů pacientů,“ zhodnotili zástupci kanceláře ombudsmana závěrem. (nk)
(zpracovala Naděžda Křečková Tůmová, Městská nemocnice v Litoměřicích, oddělení kvality a vnitřního auditu)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: litomerice.cz