„Interiéry našich autobusů jsou nyní chladnější než obvykle. Ve velké míře jde o první ranní spoje, což je ta nejhorší doba po mrazivé noci. Není v silách dopravního podniku ráno vyhřát autobusy na cca 15 až 20 stupňů Celsia,“ říká mluvčí dopravního podniku Jan Holub. Autobusy se tak zahřejí až po ujetí několika kilometrů. Během jízdy je na jednotlivých spojích nutné také otevírat až troje dveře, kterými nakumulované teplo rychle uniká a dochází tak k proudění studeného vzduchu.
Městské autobusy zastavují velmi často, udržet v nich teplo při častém otevírání dveří, je proto velmi obtížné. Není to v silách žádného dopravního podniku nebo dopravce. Řidiči sami o sobě topení záměrně nevypínají, protože pak zamrzají okna a je to vlastně i jejich pracovní prostředí, kde tráví většinu pracovní směny. „Věříme, že si cestující uvědomují, že cestují autobusem, který má slabé kovové nebo plastové opláštění a velkou část tvoří skleněné výplně – a nesedí doma ve vyhřátém obývacím pokoji – je tudíž oblečena, protože jde do venkovního prostředí. Nejde o žádný zásadní problém, chceme jen veřejnosti vysvětlit důvody. Jsou však známé, silné mrazy,“ dodává Holub.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mb-net.cz