Největší změnou oproti našim předchozím vozům je pasivní antikolizní systém, který dokáže sledovat prostor v blízkosti vozidla a řidiče upozorní na možný střet s cyklistou, chodcem nebo jinou překážkou,“ popsal výhody nové tramvaje předseda představenstva Dopravního podniku města Olomouce Jaroslav Michalík.
Tramvaj je plně nízkopodlažní, má klimatizaci a umožňuje nabíjení elektronických mobilních zařízení prostřednictvím USB zásuvek. „Je vybavena také kamerovým systémem, který sleduje dění jak uvnitř, tak vně vozu. Interiér je ošetřen speciálním nástřikem nanotechnologií pro odstranění zápachu a bakterií a okna jsou polepena ochranou folií proti vandalům,“ objasnil další přednosti Pavel Zatloukal, místopředseda představenstva dopravního podniku. Tramvaj EVO1/o je vybavena celkem sedmi dveřmi, čtyřmi na pravé straně a třemi na levé straně tramvaje s možností otevření ve směru jízdy pouze na pravé straně. Kapacita tramvaje je 27 sedících a 85 stojících cestujících.
Za vůz zaplatil Dopravní podnik města Olomouce 28 milionů korun bez DPH. Nákup je spolufinancován Evropskou unií – Evropským fondem pro regionální rozvoj prostřednictvím IROP ve výši 85% uznatelných nákladů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV