Dopravní podnik Ostrava (DPO) představil tramvaj nevšedním poetickým způsobem - v nočních hodinách. Jejím patronem se stal známý automobilový závodník Karel Loprais, který soupravu rovněž pokřtil.
Nové vozy Škoda 39T jsou vyrobeny skupinou Škoda Transportation Ostravě doslova na míru. Každá tramvaj má 60 míst k sezení a 140 ke stání. Následovat budou zkušební jízdy, ještě v režii výrobce, nejprve bez cestujících a následně i s cestujícími. Jakmile budou splněny stanovené podmínky, proběhne převzetí vozu DPO do běžného provozu.
Délka je 26,6 metru, maximální výška, včetně spuštěného sběrače, činí 3,6 metru. Prázdná tramvaj váží 36 tun, obsazená pak až 56 tun. Na kolejích je schopna vyvinout rychlost 80 km/h. Maska vozu připomíná nohu těžební věže, čímž odkazuje na ostravské industriální dědictví. S výjimkou prvních dvou kusů, postavených v plzeňské Škodě, bude tramvaje montovat závod Škoda Ekova v Ostravě.
Cestujícím tramvaj nabídne bezpečné, pohodlné a tiché cestování vysoké úrovně. Kromě jiného se v kompletně nízkopodlažní soupravě setkáme s modernějším kamerovým systémem, klimatizací nebo USB nabíječkami. Skloněná maska s oblými prvky je navržena tak, aby nedošlo ke vtažení překážky pod vůz.
S nasazením nových tramvají T39 počítá DPO na páteřních linkách, například frekventované lince č. 8.
Aktuálně má DPO objednáno 35 kusů zhruba za 1,7 miliardy korun. Dalších 5 kusů je v opci. Po převzetí prvního vozu do ostrého provozu budou další tramvaje Škoda 39T nasazovány v pravidelných intervalech.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV