Rozvoj kvality školství Ostrava finančně podporuje od roku 2005. Podpořené projekty se orientují především na aktivity v oblasti čtenářské a mediální – ale také finanční – gramotnosti, podnikavosti, kreativity, enviromentálního i ekologického vzdělávání, polytechnického vzdělávání a také řemesel.
„Poskytnuté finanční prostředky určené vzdělávacím projektům musíme chápat, jako investici, která se nám všem v budoucnu mnohonásobně vrátí,“ usuzuje náměstkyně primátora Andrea Hoffmannová. „Klademe důraz, aby námi podporované projekty pomohly dětem zorientovat se v současném světě. Aby byly kupříkladu schopny pochopit a správně interpretovat text, aby objevily radost ze čtení a samy pak zatoužily po dalších vědomostech. Zároveň v dětech prostřednictvím těchto projektů rozvíjíme smysl pro hravou tvořivost, ale zároveň zodpovědnost, například v hospodaření s penězi. To je mimochodem cesta, jak v dospělosti nespadnout do exekuce. Každá takto vydaná koruna má smysl pro celou společnost.“
V minulém roce byly v rámci tohoto programu poskytnuty peněžní prostředky např. Základní škole a mateřské škole, Ostrava-Hrabůvka, Krestova 36A, příspěvkové organizaci, která realizovala projekt s názvem „Kniha přítel člověka II.“. Cílem tohoto projektu byl rozvoj čtenářské gramotnosti, zájmu o četbu knih, vzdělávání, rozvoj empatie k druhému člověku a schopnost kooperace. Do školní knihovny byla pořízena řada titulů pro malé i starší čtenáře. Snahou školy bylo, aby školní knihovna byla místem, kde se každý ocitne ve svém oblíbeném literárním světě.
Úspěšnými, a mezi dětmi oblíbenými, byly rovněž „Drama dílny“, které se konaly napříč ostravskými základními školami. Lektoři spolku THeatr ludem v nich pomocí zážitkové kreativní výuky podněcovali v dětech kladný vztah ke knihám a literatuře.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV