Pátá nová loď Stuttgart na Brněnské přehradě

21.04.2012 20:01 | Zprávy

Poslední, pátá nová loď jménem Stuttgart bude od soboty 21. dubna 2012 brázdit vody Brněnské přehrady.

Pátá nová loď Stuttgart na Brněnské přehradě
Foto: Martin Šimák
Popisek: Pohled na Brno shora, letecký snímek

Křtu lodi se zúčastní primátoři obou partnerských měst Brna a Stuttgartu Roman Onderka a jeho německý protějšek Wolfgang Schuster. Přítomni budou dále generální ředitel DPMB, a. s., Miloš Havránek a opat kláštera na Starém Brně Lukáš Evžen Martinec. Výše jmenovaní podepíší pamětní listy, které budou zapečetěny a zarolovány do ozdobných lahví. Tyto lahve budou sloužit jako upomínka pro představitele obou měst. Jedna z nich bude součástí soutěže pro širokou veřejnost, neboť bude s pamětním listem a vzkazem pro nálezce vhozena do vody a ten, kdo ji najde, bude mít nejen pěkný suvenýr, ale zároveň od dopravního podniku získá poukaz na plavbu pro celou rodinu.

„Obnova lodního parku byla náročná, ale pro Brno nesmírně důležitá, neboť lodní doprava má na přehradě již opravdu dlouhou historii a jsem nesmírně rád, že zde máme nové a funkční lodě, které mají ekologický provoz a jsou hlavní atrakcí letních dnů na přehradě,“ řekl primátor města Brna Roman Onderka.

Obnova lodní flotily začala v roce 2010. V letošním roce jsou uvedeny do provozu lodě Dallas a Stuttgart,  v minulých letech to byly Utrecht a Vídeň (2011) a Lipsko (2010). Flotilu pěti nových lodí doplňuje jednopalubová loď Brno postavená v roce 1949.

Technické parametry lodi

Délka trupu: 25 metrů
Šířka trupu: 6,22 metru
Maximální ponor: 1,15 metru
Hmotnost prázdné lodi: 73,5 tun
Obsaditelnost: 200 osob
Max. rychlost: 15 km/h
Výtlak: 90 tun
Cena: 15,5 milionu korun

Lodě jsou bezbariérové včetně WC, oproti starším lodím je provoz také tišší. V dubnu byl na kapitánské můstky všech tří nových lodí nainstalován fotovoltaický systém, který tvoří šest panelů. Systém je určen pro provoz spotřebičů na palubě lodi, například klimatizace kapitánského můstku. Špičkový výkon systému je 1,2 kW, za slunečného počasí pokrývá přibližně 5 % celkové spotřeby energie lodi.

Staré vyřazené lodě:

Pionýr – v městské části Brno-jih pod jménem Kometa
Bratislava – městská část Brno-Komín, sportovní areál U Hrocha
Praha – Vranovská přehrada, kemp Bítov
Veveří – v přístavišti Bystrc, bude sloužit jako občerstvení a muzeum lodní dopravy
Dallas – v majetku DPMB, a. s.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Brno.cz

Mgr. Jana Pastuchová byl položen dotaz

Jak podle vás zajistit práci seniorům?

Pravda je, že doba jde dopředu a lidé ve starším věku se mají problém ,,jít s dobou". Ale podle mě to bude problém i do budoucna, třeba pro dnešní 30. Za 30 let mohou řešit stejný problém jako senioři dnes, protože i když jsou třeba technologicky zdatnější než dnešní starší generace, tak za těch 30 ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zlín: Město má nové Turistické informační centrum

10:34 Zlín: Město má nové Turistické informační centrum

Městské informační a turistické středisko ve Zlíně prochází zásadní změnou.