„Rád jsem vyhověl resortnímu náměstkovi a věřím, že Plzeňané budou mít z novinky radost. Na projekt jsem z rozpočtu uvolnil celkem 25 milionů korun, díky spolupráci s Plzeňským krajem ale dostaneme pět milionů z této částky od hejtmanství zpět. Pevně věřím, že služba bude fungovat a že její uživatelé budou respektovat pravidla silničního provozu a budou se po Plzni pohybovat bezpečně,“ uvedl primátor Plzně Roman Zarzycký.
„Chceme, aby službu využívalo co nejvíce lidí, proto jsme i s ohledem na morfologii města zvolili elektrokola. Zaměřit se totiž chceme nejen na Plzeňany, ale také na ty, kteří denně do krajské metropole dojíždějí. Takových lidí je kolem čtyřiceti tisíc,“ doplnil náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar.
Bikesharing bude v Plzni provozovat městský dopravní podnik. „Neuspěli jsme ve dvou pokusech o externího dodavatele. V prvním výběrovém řízení uchazeči překročili stanovený finanční limit, do druhého se nikdo nepřihlásil. Zvolili jsme proto in-house model a zapojili naši městskou firmu. Inspirovali jsme se v jiných krajských městech, kde sdílená kola zajišťují také jejich vlastní dopravní podniky,“ sdělil Tolar.
Podle náměstka budou ve čtyřech největších plzeňských obvodech a na všech konečných zastávkách městské hromadné dopravy k dispozici tři stovky elektrokol.
Systém sdílení bude takzvaně staniční, kola totiž nebude možné odstavovat na libovolných místech, ale pouze na předem definovaných stanicích. Cestující je odemknou virtuální Plzeňskou kartou, již si stáhnou do mobilního telefonu. Lidé, kteří mají minimálně měsíční předplatné na MHD, budou mít nárok na dvě výpůjčky denně zdarma. Ostatní zaplatí korunu za minutu.
Částka 25 milionů je určena na nákup kol, provoz a servis.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV