„Učitelé v dnešní době potřebují pracovat s nástroji, které jsou pro žáky zajímavé a zábavné, rozvíjejí jejich kreativitu a spolupráci. Velké téma je využívání virtuální reality ve výuce. Byli jsme jedním z prvních měst, které takto výuku inovovalo. Vzdělávací programy stále rozšiřujeme, s platformou VR School jsme loni vyvinuli novou aplikaci Farm VR – Pěstování plodin. V té si žáci vyzkoušejí kromě pěstitelských činností hlavně matematickou a finanční gramotnost nebo informatiku,“ řekl Daniel Kůs, radní města Plzně pro oblast Smart Cities a podporu podnikání.
Vzdělávání v Centru robotiky využívají učitelé mateřských a základních škol nejen z Plzně, ale z celé České republiky. „Sledují různorodou nabídku na našem webu v sekci Vzdělávání pedagogů, kde máme aktuálně vypsané semináře a webináře na první čtvrtletí tohoto roku. V březnu přidáme další. Zaměřujeme se na robotiku, algoritmizaci a programování, praktické online nástroje pro pedagogy a obecně na smysluplné zapojování digitálních technologií do výuky. Jejich využití najdeme ve všech vyučovaných předmětech. Velký zájem je o aktuální trendy – umělou inteligenci, únikové hry nebo grafiku obecně,“ vyjmenovala Martina Jedličková, ředitelka Centra robotiky, které je součástí Správy informačních technologií města Plzně (SITMP).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV