Jablonec nad Nisou nepodváděl! Musím se ostře ohradit proti tvrzení odvysílaném minulý týden Českou televizí v reportáži Lucie Pokorné o tzv. západní tangentě, které významně poškozuje dobré jméno našeho města.
Vedle velmi nevhodného a nešťastného způsobu prezentace, který zvolili někteří jablonečtí zastupitelé, obsahuje reportáž celou řadu zavádějících informací a nepodložených tvrzení.
- Město Jablonec nežádalo ministerstvo dopravy o stavbu silnice I. třídy. Město má, jako územně správní celek vůči nadřazenému územně správnímu orgánu – Libereckému kraji v souladu se státní koncepcí rozvoje silnic a dálnic, povinnost vytvořit územní rezervu pro vybudování silnice I. třídy.
To otvírá prostor k diskuzi nad návrhem územního plánu, kudy plánovanou silnici vést. Možnosti jsou v podstatě dvě. Buď budeme respektovat dosud navrženou trasu zastavěnou oblastí, kde žijí tisíce lidí, a která nebude odpovídat parametrům silnice I. třídy nebo zvolíme trasu jinou v okrajové části města, kde nebudou muset komunikaci ustoupit domy a byty, ale zasáhne do strmého zalesněného svahu.
Námi navrhovaná trasa komunikace je koncipována tak, aby do sportovního a rekreačního areálu Srnčí důl nezasáhla.
- Co se týká ceny za komunikaci, kterou redaktorka Pokorná ve své reportáži uvádí, není mi známo, že by byly náklady na stavbu plánované silnice dosud vyčísleny. K tomuto bodu mohu jen dodat, že náklady na stavbu silnice by neneslo město Jablonec nad Nisou, ale Česká republika.
- O zkreslených údajích nelze v kontextu s počtem projíždějících aut hovořit. Údaje o dopravním zatížení vycházejí z podkladů zpracovaných v říjnu 2008 odborníky společnosti CITYPLAN spol. s r. o., která poskytuje poradenské a konzultační služby mimo jiné v oblasti infrastruktury, územního plánování a dopravního inženýrství. Dopravní model Jablonce nad Nisou tato společnost vyhotovila na objednávku tehdejšího místostarosty Otakara Kypty, do jehož resortu doprava v Jablonci nad Nisou v minulém volebním období spadala.
- Vyjádření ekologů a posudek z hlediska dopadu stavby na životní prostředí jsou nezbytnou součástí podkladů územního plánu. Město Jablonec nad Nisou disponuje jednak koordinovaným stanoviskem odborných složek Krajského úřadu Libereckého kraje (KÚLK), stejně jako stanoviskem k vyhodnocení vlivu územního plánu na životní prostředí zpracovaným odborem životního prostředí a zemědělství KÚLK a své stanovisko ke koncepci územního plánu Jablonec nad Nisou a vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj vydalo i oddělení životního prostředí a státní památkové péče jabloneckého magistrátu.
- V reportáži se také hovoří o petici, kterou podepsaly tisíce lidí. K tomu bodu mohu pouze dodat, že na magistrát města byla do dnešního dne doručena pouze petice s 256 podpisy občanů, kteří nesouhlasí s navrženou trasou západní tangenty. Vedle toho evidujeme také petice s podpisy 94 občanů převážně z lokality Žižkův vrch, kteří navrhované řešení komunikace podporují.
Petr Beitl, primátor města
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mestojablonec.cz